Blog

Maak jij al gebruik van e-mailmarketing automation?

De laatste tijd hoor je het regelmatig: “E-mailmarketing is ouderwets”, “Mensen lezen geen mails meer”, “E-mailmarketing werkt niet meer”. Niks is minder waar. E-mailmarketing is nog steeds een ontzettend krachtig kanaal, als je het op de juiste manier inzet. Uit onderzoek (Emarketer, 2017) blijkt dat bedrijven e-mailmarketing nog steeds veelvuldig inzetten én daar een hele goede return on investment op behalen. Door middel van automation wordt het nog makkelijker om de juiste boods…


SEO-teksten schrijven, hoe doe je dat?

Wil je een hoge positie scoren in de zoekmachines, dan zijn je teksten (naast de techniek en autoriteit van je website) heel belangrijk. Zoekmachines zoals Google gebruiken je teksten namelijk om te bepalen of jouw website/pagina een goede match is voor een bepaalde zoekopdracht. De afgelopen jaren is er veel veranderd als het gaat om het schrijven van SEO-teksten. Door slimme technieken kan Google steeds beter bepalen welke pagina het meest relevant is voor een zoekopdracht en welke pagina de g…


Meet the trainer: Marieke Pijler

 

Marieke Pijler is onderneemster in hart en nieren. Haar bedrijf Brand Density verzorgt de online marketing en branding voor verschillende start-ups en gevestigde merken. Marieke heeft een MBA in Marketing- en Supply Chain Management en is een enorme geek als het gaat om de laatste marketingontwikkelingen. Die deelt ze overigens graag tijdens haar trainingen!


Commercieel schrijven: een gesprek met je lezer

Je lezer hangt aan je lippen, wordt steeds enthousiaster en is aan het einde van de tekst overtuigd van jouw product of dienst. Een goede commerciële tekst doet precies dat. Maar hoe schrijf je zo’n tekst? Het antwoord is eigenlijk heel simpel: zie je tekst als een verkoopgesprek met je lezer. Het grote verschil met een echt verkoopgesprek is natuurlijk dat je het niet tegen één persoon hebt, maar tegen heel veel mensen tegelijkertijd. Toch kun je een tekst ook als een gesprek laten aanvoel…


Weten hoe je website presteert? Maak een meetplan!

Je hebt (veel) tijd en geld geïnvesteerd in het maken van een mooie website. Maar… weet je eigenlijk wel wat die website je op dit moment oplevert? Heb je wel eens doelstellingen opgesteld voor je website? Als jouw antwoord op deze vragen ‘nee’ is, dan ben je zeker niet de enige. We zien dat veel bedrijven veel te weinig inzicht hebben in wat er op hun website gebeurt. Zonde, want zo loop je waarschijnlijk belangrijke kansen mis. Wil jij het maximale resultaat uit je website halen? Dan is…


Zomerfeest bij Competence Factory

Vind jij de zomer ook zo'n inspirerend seizoen? De lange avonden lenen zich om toekomstplannen te maken. Reizen naar vreemde oorden geeft nieuwe inzichten. En met een paar goeie boeken in de zon is het heerlijk om je te verdiepen in nieuwe onderwerpen. Wij willen je  graag  helpen om jezelf deze zomermaanden opnieuw uit te vinden. Daarom hebben we twee mooie zomeracties voor je, die je kunt boeken tot en met 31 augustus. Wacht dus niet te lang!


Meet the trainer: Jeroen de Koning

Jeroen de Koning is pas net veertig, maar werkt al ruim 20 jaar als marketeer. Sinds 2003 werkt hij met Google Adwords, en inmiddels weet hij dan ook echt álles van Google.


Gadget van de maand: Gimbal

Bij Competence Factory zijn we dol op gadgets. Deze maand krijgen we geen genoeg van onze Gimbal – een stabilisator voor camera's waarmee je professioneel ogende video's maakt.
Wat is een Gimbal?
Een Gimbal is een stabiliserende camerahouder die de camera recht houdt. En met 'camera' bedoelen we natuurlijk ook smartphones en Go Pro's.


Google Analytics Intelligence

Sinds een aantal maanden is het mogelijk om vragen rechtstreeks aan Google Analytics te stellen. Niet meer langdurig zoeken in de verschillende rapportages, maar direct antwoord door middel van de nieuwe feature Analytics Intelligence.


5 growth hacks die je nog geen 5 minuten kosten

Onze growth hacking trainer Chris Out geeft vanuit zijn bedrijf Rockboost dagelijks growth hacking tips. Hier vijf hacks die je in no-time hebt uitgevoerd..


Meer nieuws

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events