Training Agile Marketing Scrum

De wereld om ons heen verandert continu. Veranderingen volgen elkaar steeds sneller op én zijn steeds lastiger te voorspellen. Dat vraagt een andere houding van bedrijven ten opzichte van verandering. Bedrijven moeten ‘adaptive' of ‘agile’ zijn en producten en diensten worden steeds sneller op de markt gebracht. Dat heeft impact op alle afdelingen, dus ook marketing. Het beste voorbeeld is de ING. Daar is de marketing-afdeling opgeheven en zijn de marketeers verspreid over multidisciplinaire teams of ‘squads’. Maar wat is Agile werken? En wat is dan Scrum? En hoe doe je dat als marketeer? Dat leer je tijdens de tweedaagse training Agile marketing scrum.

Wat zijn Agile en Scrum?

Kern van Agile én Scrum is waardecreatie. Om die waarde zo snel en efficient mogelijk te creëren wordt door multidisciplinaire teams in korte iteraties (of sprints) gewerkt aan een Minimal Viable Product (MVP). Het voordeel is dat je snel feedback krijgt op je MVP en dus snel kunt bijstellen. Of —worst case— snel faalt en nog steeds tijd en geld over hebt voor een tweede poging.

Agile is het gedachtengoed. Scrum is een van de meest gebruikte frameworks om dit gedachtengoed in de praktijk te brengen. Kortom een agile manier van werken. Een die zeker ook bruikbaar is voor marketingmanagers, online marketeers, content marketeers etcetera.

Wat kun je na het volgen van de Training Agile Marketing Scrum

Tijdens deze tweedaagse opleiding leer je wat de essentie is van Lean, Agile en Scrum, en wat de relevantie is voor het marketingvak. Aan de hand van voorbeelden, cases en oefeningen leer je hoe je Agile en Scrum kunt toepassen in je eigen werk of organisatie. Na het afronden van de opleiding kun je onder andere:

  • Uitleggen waarom agile marketing relevant is voor jou en jouw organisatie
  • De verschillen en overeenkomsten onderscheiden tussen agile, scrum, lean startup en lean
  • Een agile marketing proces inrichten voor jouw organisatie
  • Tools gebruiken om agile marketing scrum te bedrijven
  • Resultaten van agile marketing scrum meten en evalueren

Wie is de trainer?

Mahanaïm Singadji

Mahanaïm Singadj is een agile native. Al in 1998 begon hij te werken met Lean en Agile marketing. Inmiddels is hij gecertificeerd Scrum Master (PSM), Product Owner (PSPO) en Scaled Agile Framework 4.5 Certified Agilist (SA). Wanneer hij geen training geeft werkt hij als adviseur en manager op het gebied van marketingcommunicatie bij overheid en in het bedrijfsleven. Zo is hij bijvoorbeeld auteur van de Stijlgids Overheidswebsites.

Als trainer is Mahanaïm enthousiast en gedreven. Met veel persoonlijke aandacht en humor slaagt hij er vrijwel altijd in een passie voor Agile werken aan te wakkeren bij zijn cursisten.

Leuk om te weten: Mahanaïm is zeer geïnteresseerd in kunst en Kunst. Je vindt hem bij ballet en operavoorstellingen, in musea, bioscopen en bij designfestivals. Verder is hij dol op natuur en buitensport en trekt hij graag door Finland en Canada.

Mahanaïm Singadji

Programma van de training Agile Marketing Scrum

College 1

  • Demystificatie van Agile, Lean, Kanban en Scrum.
  • De samenhang tussen Agile, Lean, Kanban en Scrum.
  • Relevantie voor marketing, communicatie, sales en HRM.

College 2

  • Scrum The Big Picture: de rollen, rituelen en artefacten.
  • Wat ze je niet vertellen, maar je wel moet weten over Agile en Scrum
  • Sprint Review
  • Sprint Retrospective

College 3

  • Aan de slag met Scrum
  • Handige Tools
  • Voorbereiding op je eerste Sprint

College 4

  • Verdieping: Vision, Sprint Goal, Roadmap
  • Verdieping: Scaling Agile
  • Voorbereiding op examen (Scrum Master of Product Owner)
  • Retrospective

Voor wie is de training Agile Marketing Scrum bedoeld?

Agile marketing scrum richt zich op iedereen die meer wil weten over Agile en Scrum in een marketingcontext. Het is een goed begin voor wie Agile wil werken of overweegt Scrum in te voeren. Denk aan:

  • Beslissers, managers, ondernemers, consultants en teamleden
  • Werkzaam in een corporate omgeving of in de creatieve industrie
  • Functietitels: account manager, creative director, art director, (web)designer, copywriter, marketeer,  contentmanager, communicatieadviseur, SEO/SEA expert of ....

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
13
dec
Do 13 dec & di 18 dec 2018 Introductieactie: 2e persoon gratis Do 13, di 18 dec
Amsterdam
525,-
Neem optie
9
jan
Wo 9 jan & wo 16 jan 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Wo  9, wo 16 jan
Rotterdam
525,-
Neem optie
1
feb
Vr 1 feb & vr 8 feb 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Vr  1, vr  8 feb
Utrecht
525,-
Neem optie
7
mrt
Do 7 mrt & do 14 mrt 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Do  7, do 14 mrt
Amsterdam
525,-
Neem optie
17
apr
Wo 17 apr & wo 24 apr 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Wo 17, wo 24 apr
Utrecht
525,-
Neem optie
29
mei
Wo 29 mei & wo 5 jun 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 29, wo  5 jun
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
10
jul
Wo 10 jul & wo 17 jul 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 10, wo 17 jul
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
2
aug
Vr 2 aug & vr 9 aug 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr  2, vr  9 aug
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
6
sep
Vr 6 sep & vr 13 sep 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr  6, vr 13 sep
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
8
okt
Di 8 okt & di 15 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di  8, di 15 okt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
26
nov
Di 26 nov & di 3 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 26, di  3 dec
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
6
jan
Ma 6 jan & ma 13 jan 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma  6, ma 13 jan
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
28
jan
Di 28 jan & di 4 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di 28, di  4 feb
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
2
mrt
Ma 2 mrt & ma 9 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma  2, ma  9 mrt
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
2
apr
Do 2 apr & do 9 apr 2020 Nu met 15% Early Bird korting Do  2, do  9 apr
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events