Training Contentmarketing

Content is een cruciaal onderdeel van moderne marketing en dé manier om klanten aan je merk te binden. Maar hoe ontwikkel je een creatieve contentstrategie, en hoe voer je die zo effectief mogelijk uit? Tijdens de tweedaagse training Contentmarketing leer je hoe je jouw doelgroep uitpluist: wie zijn ze en wat willen ze? Je ontdekt wat content goed en uniek maakt, hoe je het bij je doelgroep krijgt en hoe je het succes van je strategie meet.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is contentmarketing?

Begrijpen naar welke informatie je doelgroep op zoek is, dat is volgens het Amerikaanse Content Marketing Institute de essentie van contentmarketing. Met die kennis kun je namelijk gericht relevante content aanbieden. Wat voor content dat dan is? Denk aan tutorialvideo’s, whitepapers en infographics. Deze verspreid je via een slimme mix van kanalen, zoals je website, e-mail en social media. Zo trek je de aandacht van je doelgroep en bind je ze aan je merk. Met als doel: effectieve, winstgevende acties.

Wat kun je na het volgen van de Training Contentmarketing

  • Je kent de laatste ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing.
  • Je kunt inschatten welke marketingdoelstellingen je kunt behalen met goede, unieke content.
  • Je weet hoe je een contentstrategie opstelt.
  • Je hebt een goed beeld van de informatiebehoefte van je doelgroepen.
  • Je weet hoe je jouw content het best kunt verspreiden onder je doelgroepen.
  • Je kunt het succes van je strategie meten met de juiste strategie.
  • Je snapt wat je moet doen om je contentstrategie te implementeren in je organisatie.

Wie is de trainer?

Emily Mattaka is communicatiespecialiste met een passie voor het vak. Ze heeft ruim vijf jaar gewerkt als contentmarketeer en copywriter – in het Nederlands én Engels. Met die ervaring op zak, leert ze ondernemers graag om buiten de marketinglijntjes te kleuren en unieke, inspirerende onlineproposities te creëren.

Als trainer is Emily innemend. Ze neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten, en is rustig en geïnteresseerd. Persoonlijke ontwikkeling, actie en respect zijn vaste ingrediënten van haar trainingen. Vanuit die dynamiek neemt ze je mee in het bruisende bolwerk van contentmarketing. Met een duidelijke structuur, verrassende voorbeelden en praktische werkwijze is de training erg leerzaam en vernieuwend.

Emily Mattake

Programma van de training Contentmarketing

Tijdens de training behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.

Dag 1

College 1 

  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
  • Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
  • Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.

College 2 

  • Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
  • Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?

Dag 2

College 3

  • Waar in je organisatie ligt de expertise, wat is jullie niche en welke thema’s kun je daaraan koppelen?
  • Met welke creatieve contentformats en -invalshoeken houd je jouw doelgroepen geboeid?

College 4

  • Via welke kanalen zorg je dat je content bij de juiste personen terechtkomt? Denk aan social media-, e-mail- en influencer-marketing.
  • Hoe meet je de effectiviteit van je contentmarketing? Welke KPI’s gebruik je, en naar welke Google Analytics-statistieken kijk je?
  • Hoe ga je binnen je organisatie met contentmarketing om en hoe creëer je draagvlak? Hoe zorg je dat het een team-effort wordt? En hoe zet je tools als contentkalenders en -audits in?

Voor wie is de training Contentmarketing bedoeld?

De training is bedoeld voor professionals die zich bezighouden met marketing, communicatie, contentcreatie, media en de organisatie hiervan. Denk aan:

  • communicatiemedewerkers
  • brand owners
  • marketeers
  • (web)redacteuren.

Marketingkennis is handig, maar niet essentieel. Wel moet je een creatieve instelling hebben en nieuwsgierig zijn naar trends en ontwikkelingen binnen jouw branche.

Hoe bereid ik me voor?

Je hoeft je niet voor te bereiden. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee naar huis; deze duurt ongeveer twee dagdelen. Daarnaast werk je een businesscase uit: je interviewt een paar klanten of prospects over hun contentbehoefte en verwerkt de uitkomsten hiervan in je contentstrategie. Interviewmateriaal ontvang je voor de training.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
8
jan
Di 8 jan & ma 14 jan 2019 Nu met 35% winterkorting Di  8, ma 14 jan
Amsterdam
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
18
feb
Ma 18 feb & ma 25 feb 2019 Nu met 35% winterkorting Ma 18, ma 25 feb
Rotterdam, Utrecht
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
16
apr
Di 16 apr & di 23 apr 2019 Nu met 35% winterkorting Di 16, di 23 apr
Amsterdam
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
17
jun
Ma 17 jun & ma 24 jun 2019 Nu met 35% winterkorting Ma 17, ma 24 jun
Rotterdam, Utrecht
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
19
aug
Ma 19 aug & ma 26aug 2019 Nu met 35% winterkorting Ma 19, ma 26 aug
Amsterdam
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
25
sep
Wo 25 sep & wo 2 okt 2019 Nu met 35% winterkorting Wo 25, wo  2 okt
Utrecht
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
17
okt
Do 17 okt & do 24 okt 2019 Nu met 35% winterkorting Do 17, do 24 okt
Amsterdam, Rotterdam
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
20
nov
Wo 20 nov & wo 27 nov 2019 Nu met 35% winterkorting Wo 20, wo 27 nov
Amsterdam, Utrecht
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
11
dec
Wo 11 dec & wo 18 dec 2019 Nu met 35% winterkorting Wo 11, wo 18 dec
Rotterdam
Nu met 35% Winteractie
634,-
Neem optie
27
jan
Ma 27 jan & ma 3 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma 27, ma  3 feb
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
2
mrt
Ma 2 mrt & ma 9 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma  2, ma  9 mrt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
25
mrt
Wo 25 mrt & wo 1 apr 2020 Nu met 15% Early Bird korting Wo 25, wo  1 apr
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
8
mei
Vr 8 mei & vr 15 mei 2020 Nu met 15% Early Bird korting Vr  8, vr 15 mei
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Contentmarketeer

Alle expertises die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.

€525,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events