Training Customer journey marketing

Customer journey’s zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen én te behouden? Tijdens deze training leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is customer journey marketing?

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.

 

Wat kun je na het volgen van de Training Customer journey marketing

Tijdens de training ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Programma van de training Customer journey marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Voor wie is de training Customer journey marketing bedoeld?

Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
18
jan
Vr 18 jan 2019 Nu met 35% winterkorting Vr 18 jan
Utrecht
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
20
feb
Wo 20 feb 2019 Nu met 35% winterkorting Wo 20 feb
Rotterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
22
mrt
Vr 22 mrt 2019 Nu met 35% winterkorting Vr 22 mrt
Amsterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
26
apr
Vr 26 apr 2019 Nu met 35% winterkorting Vr 26 apr
Utrecht
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
10
mei
Vr 10 mei 2019 Nu met 35% winterkorting Vr 10 mei
Rotterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
7
jun
Vr 7 jun 2019 Nu met 35% winterkorting Vr  7 jun
Amsterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
5
jul
Vr 5 jul 2019 Nu met 35% winterkorting Vr  5 jul
Utrecht
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
5
aug
Ma 5 aug 2019 Nu met 35% winterkorting Ma  5 aug
Rotterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
12
sep
Do 12 sep 2019 Nu met 35% winterkorting Do 12 sep
Amsterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
8
nov
Vr 8 nov 2019 Nu met 35% winterkorting Vr  8 nov
Rotterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie
11
dec
Wo 11 dec 2019 Nu met 35% winterkorting Wo 11 dec
Amsterdam
Nu met 35% Winteractie
342,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online strateeg.

€958,- voordeel

Bekijk opleiding

E-commercemanager

De essentiële tools en tricks om een webshop te lanceren of je e-commerce business te verbeteren.

€372,- voordeel

Bekijk opleiding

Contentmarketeer

Alle expertises die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.

€525,- voordeel

Bekijk opleiding

Conversion Rate Optimisation (CRO)

Ontdek aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site flink op te voeren.

€383,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events