Facebook Professional

Facebook bestaat inmiddels alweer vijftien jaar, maar is nog steeds het populairste sociale netwerk ter wereld. Reden te meer dus om Facebook serieus te nemen in je marketingstrategie. Tijdens de tweedaagse training Facebook professional leer je de ins & outs van Facebook marketing én Facebook advertising kennen. Je ontdekt hoe je een netwerk opbouwt en (potentiële) klanten bereikt, maar ook hoe je advertenties inzet om heel gericht je doelgroep aan te spreken. 

Facebook marketing en Facebook advertising, wat is het verschil?

Een bedrijfspagina aanmaken, content delen en berichten of events promoten, met als doel: een trouwe schare fans aan je merk binden. Dat is waar Facebook marketing om draait. Er zijn allerlei manieren waarop je dit effectief kunt aanpakken, bijvoorbeeld door sterke contentformats te bedenken en slim te reageren op wat je Facebook-statistieken laten zien. Het resultaat? Organisch groeiende impact. Met Facebook advertising neem je eigenlijk een shortcut: door advertenties aan zorgvuldig geselecteerde doelgroepen te laten zien, vergroot je snel en voordelig je bereik.

Wat kun je na de opleiding Facebook professional?

  • Je kunt pagina's, groepen en events aanmaken en weet wat wanneer effectief is.
  • Je weet hoe doelgroeptargeting op Facebook werkt.
  • Je kunt een sterke Facebook-marketingstrategie opstellen.
  • Je kent handige trucs voor pakkende content.
  • Je kunt Facebook-statistieken lezen en de resultaten gebruiken om je marketingactiviteiten bij te sturen.
  • Je kunt een advertentie-account instellen.
  • Je kunt je Facebook advertentie-budget berekenen en het succes van je advertenties meten.
  • Je kunt een Facebook advertising-campagne opstellen en kent handige tips voor hogere conversies.

Hoe is de opleiding Facebook professional opgebouwd?

De opleiding bestaat uit 4 colleges, verdeeld over 2 lesdagen, en heeft een doorlooptijd van gemiddeld 4 maanden. Het is mogelijk om de colleges over een aantal jaar uit te spreiden.

Je kunt de colleges ook los volgen, maar dan ben je duurder uit: kies je voor een opleiding, dan bespaar je 20% ten opzichte van een traject met losse trainingen.

Wat leer je tijdens de Facebook Professional

Cursus Facebook Marketing

College 1

  • Recente ontwikkelingen: het laatste nieuws over het algoritme en nieuwe mogelijkheden met Facebook-marketing
  • Pagina’s, groepen en events: wanneer zet je wat in?
  • Organische posts versus Facebook-advertising: wat is het verschil?
  • Hoe werkt doelgroepen-targeting op Facebook?
  • Chatbots en Messenger-marketing: wat kun je ermee?
  • Facebook-stories en het samenspel met Instagram

College 2

  • Aan de hand van een case maak je een stappenplan voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je stelt SMART-doelen op voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je creëert een contentstrategie voor Facebook: een samenspel tussen Facebook en je website
  • Engaging content: met welke terugkerende formats bind je volgers aan je merk?
  • Plannen en posten: FAQ's en handige tools
  • Facebookstatistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie

 

Wie is de trainer?

Tjerk Rintjema

Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Hij runt het bedrijf First Aid Marketing dat zowel websites bouwt en optimaliseert, als content en campagnes verzorgt voor ondernemers.

Tjerk is een  geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.

Tjerk is ongeveer even nerdy als trendy; hij houdt van alles wat met computers of techniek te maken heeft, maar is ook gefascineerd door hippe marketingconcepten en consumententrends. Als ware globetrotter heeft hij een voorliefde voor Zuid-Amerika en je kan hem wakker maken voor Braziliaans eten.

Cursus Facebook Advertising level I

College 1

  • We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
  • Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
  • Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
  • Advertentie-account instellen
  • Verschillende plaatsen en typen ads
  • Doelen en doelgroepen bepalen
  • Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
  • Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?

College 2

  • We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
  • Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
  • Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
  • Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
  • Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne

Wie is de trainer?

Tjerk Rintjema

Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Hij runt het bedrijf First Aid Marketing dat zowel websites bouwt en optimaliseert, als content en campagnes verzorgt voor ondernemers.

Tjerk is een  geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.

Tjerk is ongeveer even nerdy als trendy; hij houdt van alles wat met computers of techniek te maken heeft, maar is ook gefascineerd door hippe marketingconcepten en consumententrends. Als ware globetrotter heeft hij een voorliefde voor Zuid-Amerika en je kan hem wakker maken voor Braziliaans eten.

Voor wie is de Facebook Professional bedoeld?

De opleiding Facebook professional is bedoeld voor iedereen die Facebook effectief wil inzetten voor marketingdoeleinden. Denk aan marketeers, pr- en communicatieadviseurs, contentmanagers, ondernemers, CEO's en e-commerce managers. Ook ondersteunend personeel dat namens een organisatie met Facebook werkt, is van harte welkom.

Hoe bereid ik me voor?

Wil je de opleiding volgen, dan is het belangrijk dat je een Facebook-bedrijfspagina én Facebook-advertentieaccount hebt (of mag gebruiken). Ook heb je beschikking over een klein budget.

Waar kan ik de Facebook Professional volgen?

U kunt op diverse momenten van start op regionale traininglocaties in heel Nederland: Regio Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht of Zwolle.

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events