Opleiding Facebook-specialist

Facebook bestaat inmiddels alweer vijftien jaar, maar is nog steeds het populairste sociale netwerk ter wereld. In Nederland hebben zo'n 10 miljoen mensen een Facebook-account, waarvan er 8 miljoen regelmatig inloggen. Reden te meer dus om Facebook serieus te nemen in je marketingstrategie. Tijdens de driedaagse training Facebook expert bedenk je een creatief concept dat je via Facebook Advertising en Facebook Marketing uitrolt. Waar liggen de kansen voor jouw organisatie? En wat kun je als creatief professional met het netwerk?

Social media: van strategie naar uitvoering
Tijdens deze training heb je de mogelijkheid om een resultaatgerichte social mediastrategie op te stellen of aan een eigen campagne of case te werken. Ook ga je actief aan de slag met opdrachten die je helpen om jouw social mediadoelen te behalen. Na afloop ben je in staat om anderen te adviseren over het zakelijk gebruik van social media.

Facebook Marketing
Leer tijdens de cursus Facebook Marketing je naamsbekendheid vergroten, bouw een netwerk op en communiceer direct met (potentiële) klanten. Leer over de zaken die zorgen voor meer betrokkenheid. Pas Facebook succesvol toe in je marketing- of communicatiestrategie met behulp van je eigen concept!

Facebook Adverteren
Daarnaast is Facebook Adverteren in korte tijd razend populair geworden en vormt daarmee een geduchte concurrent voor Google Adwords. Terwijl het organische bereik via likes, bedrijfspagina's en bijvoorbeeld events steeds verder daalt, blijkt het juist via Facebook Advertising steeds beter mogelijk om heel gericht de juiste doelgroep op de juiste manier te bereiken, tegen relatief lage kosten. Ideaal als snelstart voor jouw kansrijke concept!

Programma van de opleiding Facebook-specialist

Social mediastrategie

College 1

  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.

College 2

  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

College 3

  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.

College 4

  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Facebookmarketing

College 1

  • Recente ontwikkelingen: het laatste nieuws over het algoritme en nieuwe mogelijkheden met Facebook-marketing
  • Pagina’s, groepen en events: wanneer zet je wat in?
  • Organische posts versus Facebook-advertising: wat is het verschil?
  • Hoe werkt doelgroepen-targeting op Facebook?
  • Chatbots en Messenger-marketing: wat kun je ermee?
  • Facebook-stories en het samenspel met Instagram

College 2

  • Aan de hand van een case maak je een stappenplan voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je stelt SMART-doelen op voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je creëert een contentstrategie voor Facebook: een samenspel tussen Facebook en je website
  • Engaging content: met welke terugkerende formats bind je volgers aan je merk?
  • Plannen en posten: FAQ's en handige tools
  • Facebookstatistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie

 

Cursus Facebook en Instagram advertising level I

College 1

  • We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
  • Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
  • Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
  • Advertentie-account instellen
  • Verschillende plaatsen en typen ads
  • Doelen en doelgroepen bepalen
  • Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
  • Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?

College 2

  • We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
  • Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
  • Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
  • Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
  • Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne

 

Voor wie is de opleiding Facebook-specialist bedoeld?

Deze cursus Facebook Expert is geschikt voor iedereen die op een effectieve en strategische manier Facebook vanuit een concept wil inzetten om op de juiste manier marketingacties te verrichten en te adverteren. Voor het goed kunnen volgen deze training moet je over een Facebook pagina én een Facebook advertentie account beschikken.

De cursus is met name geschikt voor marketeers, pr- en communicatieadviseurs, content managers, ondernemers, CEO's, managers, e-commerce managers. Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel namens de organisatie actief is op Facebook, zoals klantenservice-medewerkers, is deze cursus aan te raden.

Welke software heb ik nodig?

Je beheert een Facebook pagina én een Facebook advertentie account met in ieder geval een minimaal budget.

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events