Opleiding Conversiespecialist

De opleiding Conversiespecialist bestaat uit Zoekmachineoptimalisatie/SEO, Conversie Optimalisatie en Usability.

Een mooie en effectieve selectie uit onze toptrainingen gericht op marketeers en consultants die het rendement van hun website willen vergroten. Door je eerst te verdiepen in de wereld van zoekmachineoptimalisatie krijg je meteen de handvatten mee die je kunt gebruiken in het vervolg van de opleiding, want ook bij Conversie Optimalisatie en Usability wordt vaak verwezen naar SEO/zoekmachineoptimalisatie. Als conversie specialist weet jij voortaan alles over het vergroten van het rendement en de effectiviteit van jouw website. Een hogere conversie ratio betekent immers meer bezoekers van je website die precies dat doen wat jij graag wil dat zij doen op jouw website, namelijk iets boeken, kopen of aanvragen. In de training Usability werk je dat nog verder uit met online verleidingstechnieken en het in kaart brengen van de wensen van de gebruikers van jouw site.

Het programma van deze opleiding is met zorg samengesteld en de colleges worden verzorgd door toptrainers, allemaal specialisten in hun vakgebied. Naast het lesgeven werken zij in de dagelijks praktijk voor verschillende opdrachtgevers aan projecten op het gebied van SEO, internetmarketing en User Experience (UX).

Onderstaand programma laat je zien wat de onderwerpen zijn die in de verschillende colleges worden behandeld.

Programma van de opleiding Conversiespecialist

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Conversieoptimalisatie

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Cursus Usability

College 1

  • Introductie: wat is usability?
  • Websitestrategie en doelstellingen, allebei bepalend voor je usability-keuzes
  • Doelgroepen en persona's: wie gebruiken je site, wat willen en verwachten ze?
  • Conversiepunten: wat moeten je bezoekers dóen?
  • Usability-richtlijnen: de 10 heuristieken van Jakob Nielsen
  • Hoe toegankelijk is je website? Accessibility/W3C en drempelvrij

College 2

  • Hoe snel laadt je site?
  • Responsive design: wat is het?
  • Welke usability-keuzes maak je voor smartphone- en tabletgebruikers?
  • Het belang van herkenbaarheid en gestaltprincipes
  • Gebruiksvriendelijker maken:
    • Navigatie
    • Zoekfunctie
    • Lay-out
    • Schrijfstijl

College 3

Gebruiksvriendelijker maken:

  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen
  • Call to actions/links

College 4

  • Afbeeldingen en multimedia: hoe dragen ze bij aan usability?
  • Welke overtuigingsprincipes kun je inzetten voor je doelgroep?
  • Je site testen op echte gebruikers: zo doe je dat
  • Concurrentieanalyse: wat doen andere bedrijven?
  • Eyetracking en A/B-tests inzetten voor een betere usability

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events