Opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Heb je tomeloze ambities op het gebied van zoekmachine adverteren en wil je alles uit Google Ads kunnen halen? Voor je eigen organisatie of voor je klanten?

Volg dan deze vijfdaagse opleiding die je afsluit met het Google Search Advertising examen. Als je dat felbegeerde examen behaalt, ben je 'Google Certified Online Advertentie Professional'

 

Ook organiseren wij jaarlijks een trip naar het hoofdkantoor van Google.  Samen met onze Google studenten bezoeken wij het hoofdkantoor in Dublin en krijgen hier gastcolleges van Google specialisten. Benieuwd naar het programma? Op 2 en 3 februari staat de eerstvolgende trip gepland.

Ga jij mee naar Dublin?

Wat leer je tijdens de Opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Cursus Google Ads I

College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.

College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Cursus Google Ads II Fundamentals

College 1

  • Recap van Google Ads I
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken

College 2

  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch

College 3

  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof

College 4

  • Voorbereiding op het Google Ads Fundamentals examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met het Google Ads Fundamentals examen, je weet meteen of je geslaagd bent

Cursus Google Ads III

College 1

  • Inzicht in trends en mogelijkheden van zoekadvertenties; lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in stream video, dynamische zoekadvertenties
  • Budgetoptimalisatie: SEA optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
  • Succesvolle biedstrategieën; focus op klikken CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
  • Automatische regels; tijdsbesparing en effectiever

College 2

  • Succesvol met de juiste targetting; op taal, op geografische locatie, segmenten en dimensies
  • Zoekwoordenoptimalisatie: exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
  • Advertentieoptimalisatie: landingspagina verbeteren, effectieve tekst ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
  • Effectieve remarketingstrategie opzetten; remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd

College 3

  • Meer resultaat uit shopping; conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement; juiste targetting, extra informatie, custom labels, feedmanagement tooling
  • Toepassen van AdWords scripts; automatiseer acties door JavaScript code toe te voegen
  • Handige tools om te gebruiken; Ads Editor

College 4

  • Tijdens dit college bereiden we je optimaal voor op het Google Certified Ads Specialist examen
  • We behandelen tijdens de les een proefexamen
  • Daarna is er tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de behandelde stof
  • Daarna is het tijd om het Google Certified Ads Specialist examen af te leggen. Je hoort direct of je het examen hebt gehaald

Voor wie is de Opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional bedoeld?

Deze training Google Ads is bedoeld voor iedereen die een tomeloze ambitie heeft om alles uit Google Ads te halen. Denk aan: online marketeers, web developers, mediaprofessionals en marketing managers, zzp'ers, website beheerders, MKB, lokale aanbieders, ondernemers.

De cursus leidt je op tot het Google Search Advertising Examen.

Hierna ben je Google Certified Online Advertentie Professional en ligt de wereld aan je voeten..

Hoe bereid ik me voor?

Je kunt je natuurlijk inlezen en eventueel een test account bij Google Ads aanmaken. Maar het is niet persé nodig.

Welke software heb ik nodig?

Bij deze training maak je gebruik van de gratis software van Ads. Als je al een Ads account hebt, kun je dit natuurlijk ook gebruiken. Overleg dan wel even met de trainer of het verstandig is om dit als test account in te zetten.

Lesmateriaal bij Opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional

Bij deze training ontvang je het meest recente lesmateriaal

Waar kan ik de Opleiding Google Ads Certified Online Advertentie Professional volgen?

U kunt op diverse momenten van start op regionale traininglocaties in heel Nederland: Regio Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht of Zwolle.

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events