Training Persuasive copywriting

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig – of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Act. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.

Wat is persuasive copywriting?

Als organisatie wil je dat je doelgroep iets doet: bijvoorbeeld zich aanmelden, iets kopen of contact met je opnemen. Maar je doelgroep doet dat niet uit zichzelf, jij moet ze daartoe aanzetten. Dat kan met een video, plaatje óf met een tekst – ook wel copy genoemd. Een tekst zó schrijven dat je lezer overtuigd raakt, noemen we persuasive copywriting. Je ultieme doel? Dat de lezer je tekst uitleest, alle argumenten overweegt en uiteindelijk concludeert dat jij gelijk hebt.

Wat kun je na het volgen van de Training Persuasive copywriting

  • On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
  • Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
  • Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen

Programma van de training Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Voor wie is de training Persuasive copywriting bedoeld?

Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
16
nov
Vr 16 nov 2018 Nu met 20% Last-minutekorting Vr 16 nov
Amsterdam
Nu met 20% Last-minutekorting
420,-
Neem optie
7
feb
Do 7 feb 2019 Do  7 feb
Amsterdam
525,-
Neem optie
3
apr
Wo 3 apr 2019 Wo  3 apr
Rotterdam, Utrecht
525,-
Neem optie
14
mei
Di 14 mei 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 14 mei
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
27
aug
Di 27 aug 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 27 aug
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 23 okt
Rotterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
13
dec
Vr 13 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr 13 dec
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
6
feb
Do 6 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Do  6 feb
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
3
apr
Vr 3 apr 2020 Nu met 15% Early Bird korting Vr  3 apr
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events