Training Persuasive en SEO-copywriting

Een goede tekst met de juiste keywords trekt de aandacht van potentiële klanten. Maar hoe schrijf je die? Hoe vind je de juiste balans tussen een tekst van hoge kwaliteit en eentje die bovenaan zoekmachines als Google verschijnt? Dat leer je in de training Persuasive en SEO-copywriting. Je krijgt inzicht in je doelgroep en ontdekt hoe je die het best kunt aanspreken. Je leert wat de structuur is van een goede tekst, hoe het Google-algoritme werkt en welke trucjes je kunt gebruiken zodat je potentiële klanten jou eerder vinden.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Dit zorgt ervoor dat je website hoger scoort in de organische, niet-betaalde resultaten van zoekmachines als Google. Hierdoor wordt je website beter vindbaar, en bereik je dus een groter publiek. Je verbetert de vindbaarheid van je website door verschillende onderdelen aan te pakken. Je webcopy is er een van: door op de juiste plekken in de tekst slimme keywords te gebruiken, laat je je website beter scoren.

Wat kun je na het volgen van de Training Persuasive en SEO-copywriting

  • Teksten schrijven die prettig lezen én zorgen voor conversie – zowel offline als op het web.
  • Een SEO-strategie opzetten en uitvoeren.
  • De juiste balans vinden tussen een leesbare en een vindbare tekst.

Programma van de training Persuasive en SEO-copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je teksten wervend te maken?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen, doelgroep en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

College 3

  • Hoe werkt Google?
  • Wat betekent 'relevantie'?
  • Linkbuilding nieuwe stijl: dit is het, en daarom is het belangrijk
  • Tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken
  • Zo zet je een SEO-strategie op
  • Cases: waarom zijn bepaalde sites zo verschrikkelijk goed vindbaar?

College 4

  • Oké, en waar laat je die woorden op je pagina?
  • Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google
  • De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid
  • Welke keyword-density moet je gebruiken?
  • Redigeertips: zo maak je een bestaande tekst snel SEO-proof
  • Afronding, vragen en evaluatie: laat je eigen teksten beoordelen door de groep of je docent

Voor wie is de training Persuasive en SEO-copywriting bedoeld?

Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel, conversiegericht én vindbaar zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.

Je hebt voor deze training geen specifieke voorkennis nodig. Wel is het handig als je affiniteit of ervaring hebt met webteksten en -content schrijven.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
7
feb
Do 7 feb & vr 8 feb 2019 Do  7, vr  8 feb
Amsterdam
975,-
Neem optie
5
apr
Vr 5 apr & vr 12 apr 2019 Vr  5, vr 12 apr
Rotterdam, Utrecht
975,-
Neem optie
15
mei
Wo 15 mei & wo 22 mei 2019 Wo 15, wo 22 mei
Amsterdam
975,-
Neem optie
27
aug
Di 27 aug & di 3 sept 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 27, di  3 sep
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt & wo 30 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 23, wo 30 okt
Rotterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
13
dec
Vr 13 dec & vr 20 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr 13, vr 20 dec
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
6
feb
Do 6 feb & vr 7 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Do  6, vr  7 feb
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
2
apr
Do 2 apr & vr 3 apr 2020 Nu met 15% Early Bird korting Do  2, vr  3 apr
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Webredacteur

Ontwikkel de specialismen die je nodig hebt om aan de slag te gaan als een webredacteur.

€195,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events