Training Webcare & Community Management

Webcare en community management zijn effectieve manieren om online de relatie met je doelgroep te verbeteren. Door met je 'community' in gesprek te gaan, adequaat op klachten te reageren en je merk op logische momenten in een discussie te laden, kun je klanten aan je binden - en zelfs omtoveren tot trouwe fans. Maar waar begin je? In de intensieve training Webcare en community management krijg je inzicht in de mogelijkheden, leer je de belangrijkste do's en don'ts en ontdek je hoe je community's in de strategie van je organisatie implementeert. 

Wat is webcare en community management?

Webcare en community management zijn manieren om handig om te gaan met online aandacht voor je merk. Door effectief in te haken op klachten of discussies op bijvoorbeeld fora, social media en consumentensites, versterk je de relatie met je doelgroep, voorkom je reputatieschade en bouw je aan een betere merkbeleving. Ook kun je community management inzetten om je doelgroep beter te leren kennen: welke onderwerpen houden je (potentiële) klanten bezig, waar lopen ze tegenaan en welke oplossing kun jij ze bieden?

Wat kun je na de training Webcare en community management?

  • Je weet hoe je een webcare-service inricht
  • Je kent de tools en methodes waarmee je de reputatie van je merk kunt monitoren
  • Bij calamiteiten kun je effectief met je doelgroep communiceren
  • Je kent de belangrijkste ontwikkelingen in online storytelling en social media
  • Je weet hoe je intern draagvlak voor webcare en community management creëert

 

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat leer je tijdens de Training Webcare & Community Management

College 1

  • Webcare: hoe richt je een optimale online dienstverlening in?
  • Reputatiemanagement: op welke manieren kun je je online reputatie monitoren en anticiperen?
  • Crisiscommunicatie: hoe stel je een (re)actieschema op dat je effectief bij online calamiteiten in kunt zetten?

College 2

  • Hoe word je een ‘Conversation Company’?
  • Wat zijn de trends en nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online storytelling met social media?
  • Wat is een 'Conversation Company'?
  • Hoe creëer je draagvlak en overwin je interne weerstand?

Voor wie is de Training Webcare & Community Management bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die webcare en community management wil inzetten. Denk aan:

  • HR-medewerkers en -adviseurs
  • marketeers
  • pr- en communicatieadviseurs
  • contentmanagers
  • community managers
  • teammanagers

Ook ondersteunend personeel dat professioneel in community's actief is, kan de training volgen. Denk aan een webredactie of social media-medewerkers.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.

Waar kan ik de Training Webcare & Community Management volgen?

U kunt op diverse momenten van start op regionale traininglocaties in heel Nederland: Regio Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht of Zwolle.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
17
dec
Ma 17 dec 2018 Ma 17 dec
Amsterdam, Utrecht
525,-
Neem optie
8
mrt
Vr 8 mrt 2019 Vr  8 mrt
Amsterdam, Rotterdam, Utrecht
525,-
Neem optie
14
jun
Vr 14 jun 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr 14 jun
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
17
jul
Wo 17 jul 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 17 jul
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
25
sep
Wo 25 sep 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 25 sep
Amsterdam, Rotterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
2
dec
Ma 2 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma  2 dec
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
20
mrt
Vr 20 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Vr 20 mrt
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Opleiding Social Media Expert

Van concept tot creatie en van strategie tot uitvoering: leer alle facetten van social media marketing kennen.

€900,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events