eddy boeve

 

Hoe ben je in dit vakgebied terechtgekomen?

‘Tijdens mijn studie Elektrotechniek aan de Universiteit Twente ontdekte ik dat ik programmeren en informatica eigenlijk leuker vond. En dan specifiek het gebruikersaspect ervan; dat vond ik zó intrigerend dat ik Informatica ben gaan studeren. Ook heb ik nog een promotieopdracht gedaan als onderzoeker in opleiding op het Centrum Wiskunde en Informatica (CWI) in Amsterdam. Waarnaar? Gebruiksvriendelijke systemen!’

‘Net voordat ik promoveerde, begon ik samen met twee collega’s de start-up General Design. In 2000 waren we een van de grootste fullservice-internetbureaus in Nederland, met 65 man in dienst. Tot de Finse internetreus Satama ons overnam.’

 

Terug naar de inhoud

‘Directeurtje spelen had ik na een paar jaar wel gezien. Na enige omzwervingen zit ik nu weer vol in de inhoud: met Booming werken we aan projecten voor mooie klanten als HP, Philips en T-Mobile, vanuit ons kantoor in De Hallen in Amsterdam Oud-West. We zijn met z’n zestienen, een fijne bedrijfsomvang. Heerlijk om weer gewoon met de praktijk bezig te zijn.’

Kennis vergaren is belangrijk. Daarom volg ik zelf ook regelmatig cursussen van collega’s bij Competence Factory.

 

Blijven leren is een must

‘Als een van de eerste conversie-experts is het zaak om up-to-date te blijven. Nu is dat gelukkig niet zo moeilijk als je dagelijks oplossingen ontwikkelt voor je klanten met vijftien andere vakspecialisten. Zo blijf je vanzelf scherp. Bovendien lees ik continu blogs, analyseer ik A/B-tests van anderen, bezoek ik conferenties en volg ik zelf trainingen – mijn laatste was Persuasive copywriting bij Competence Factory. Ook volg ik de gedragswetenschap op de voet, daar haal ik veel waardevolle input vandaan.’

Focus op big data

‘Mensen vragen mij vaak om mijn UX- en conversievisie: waar moeten we ons nu mee bezighouden, wat wordt groot in ons vakgebied? Daarom heb ik een whitepaper gepubliceerd met vijftien ontwikkelingen die ik signaleer – en soms zelfs al toepas.’

‘Bovendien komen deze ontwikkelingen uitgebreid aan de orde in mijn trainingen bij Competence Factory. Centraal in mijn vakgebied, en dus ook in de trainingen, staan de trends op het gebied van (big) data: data waarmee je kunt analyseren waar iets misgaat in de gebruiksvriendelijkheid, die een gepersonaliseerde beleving biedt en die je kunt toepassen om conversietactieken aan te scherpen.’

 

Training volgen bij Eddy? Schrijf je in voor:

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events