Online Marketing, oftewel Internet Marketing, wordt ingezet om de online doelstellingen van een organisatie te behalen. Om deze doelen te bereiken schrijf je een online marketing strategie. Er zijn verschillende vormen van online marketing die aan bod komen bij de online marketing opleiding, zoals Zoekmachinemarketing, Affiliatie Marketing, Content Marketing, E-mailmarketing , Viral Marketing, Video Marketing en Social Media Marketing.

Waarom een online marketing opleiding kiezen?

Nog steeds elk jaar blijft het internetgebruik groeien, onder welke doelgroep dan ook. Er komen steeds nieuwe ontwikkelingen bij en elke organisatie krijgt er wel mee te maken. Doelen die bereikt kunnen worden door middel van een online marketing strategie zijn: het vergroten van de naamsbekendheid, het opbouwen van klantencontact en loyaliteit, het genereren van bezoekers en het presenteren van de producten en diensten online, dat kan leiden tot (online) verkoop.

Online Marketing Strategie: wat houdt het in?

Tijdens het maken van een online marketing strategie komen er verschillende analyses aan bod. Zo is het van belang dat er een SWOT-analyse opgesteld wordt, maar ook een concurrentieanalyse is belangrijk. Maar ook de onderwerpen social selling, marktonderzoek, de marketingmix en het opstellen van online persona’s worden behandeld in de online marketing opleiding. Als online marketeer is het belangrijk dat de doelstellingen goed geformuleerd zijn en dat deze gerealiseerd worden.

Maar er is meer..

Ook Facebook en Google zijn termen die vaak in verband worden gebrand met een Online Marketeer. Zo wordt Facebook Marketing ingezet om de naambekendheid te vergroten en om direct met de doelgroep te communiceren. Ook Facebook Advertising niet meer weg te denken en is dit een mooie toevoeging of alternatief voor Google Adwords. Waar Google Adwords wordt ingezet om te targetten op zoektermen, wordt Facebook Advertsing ingezet om gericht te adverteren op de juiste doelgroep. En laten we Google Analytics natuurlijk niet vergeten, met deze marketingtool krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers en kan je hierop inspelen.

Om online marketeer te worden moet je kennis hebben van alle bovenstaande onderwerpen, maar er zijn ook eigenschappen die je als online marketeer al van huis uit moet hebben meegekregen: je moet strategisch kunnen denken, je bent eager om te leren, je bent nieuwsgierig en je moet risico’s durven te nemen.

Heb jij deze eigenschappen en wil jij online marketeer worden? Dan is de online marketing opleiding zeker wat voor jou!

 

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events