Cursus Customer journey marketing

Customer journeys zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt bij het aanschaffen van een product of dienst. Hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey er uitzien om meer klanten binnen te halen, en te behouden? Welke kanalen moet je hiervoor gebruiken en hoe stem je deze optimaal op elkaar af?  Tijdens deze training leer je precies waar een goede customer journey aan moet voldoen en hoe je dit succesvol in kunt zetten voor jouw organisatie of binnen je eigen bedrijf.

Wat is Customer journey marketing?

De Customer journey, oftewel de klantreis, beschrijft de fasen die jouw klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop.Onderzoek wijst uit dat mensen gemiddeld 7 keer in aanraking moeten komen met een dienst of product voordat ze overgaan op een aankoop. Customer journey marketing heeft tot doel om deze reis te optimaliseren zodat er maximale conversie behaald wordt. Een goede customer journey is tot in de puntjes uitgedacht en beperkt zich niet tot één kanaal. Ook eindigt een goede customer journey niet bij het moment van aankoop. De kunst is om gedurende het proces een relatie op te bouwen met je klant zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terug komt, maar ook anderen over jouw organisatie vertelt.

 

Wat kun je na het volgen van de training Customer journey marketing?

Tijdens deze training ontwikkel je een customer journey voor jouw organisatie of merk waarbij conversieoptimalisatie centraal staat. Je leert dit aan de hand van duidelijke theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar je gaat vooral ook zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie:

  • Je kunt analyseren hoe de huidige customer journey van jouw organisatie of merk eruit ziet;
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om over te gaan tot een aankoop;
  • Je kunt content creëren voor ieder contactmoment;
  • Je kunt advies uitbrengen over manieren conversieoptimalisatie;
  • Je kunt een mix samenstellen van on- en offline kanalen om de customer journey te optimaliseren;
  • Je kunt verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toepassen in elk onderdeel van de customer journey;
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten te binden aan het eind van hun customer journey.

TIP: Boek deze cursus met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Programma van de cursus Customer journey marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journeys in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journeys.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

 

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Voor wie is de cursus Customer journey marketing bedoeld?

Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen middels een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. Voorbeelden van functieprofielen zijn: online marketing managers, content managers en social media strategen.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
18
dec
Di 18 dec 2018 Introductieactie: 2e persoon gratis Di 18 dec
Utrecht
525,-
Neem optie
18
jan
Vr 18 jan 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Vr 18 jan
Utrecht
525,-
Neem optie
20
feb
Wo 20 feb 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Wo 20 feb
Rotterdam
525,-
Neem optie
22
mrt
Vr 22 mrt 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Vr 22 mrt
Amsterdam
525,-
Neem optie
26
apr
Vr 26 apr 2019 Introductieactie: 2e persoon gratis Vr 26 apr
Utrecht
525,-
Neem optie
10
mei
Vr 10 mei 2019 Vr 10 mei
Rotterdam
525,-
Neem optie
7
jun
Vr 7 jun 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr  7 jun
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
5
jul
Vr 5 jul 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr  5 jul
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
5
aug
Ma 5 aug 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma  5 aug
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
12
sep
Do 12 sep 2019 Nu met 15% Early Bird korting Do 12 sep
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
8
nov
Vr 8 nov 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr  8 nov
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
11
dec
Wo 11 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 11 dec
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze cursus met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Contentmarketeer

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events