Business Gamification

In de tweedaagse cursus Business Gamification leert u hoe games en simulaties in een zakelijke omgeving ingezet kunnen worden. De eigen digitale media wordt onder de loep genomen en onder begeleiding leer je hoe je deze via gamification kan verbeteren. Ook krijg je direct toepasbare tools en technieken aangereikt waarmee je zelf op eenvoudige wijze games and gamification kunt toepassen in de werkomgeving.

Organisaties willen tegenwoordig iets met games en passen gamification toe in hun marketing om doelgroepen beter te betrekken. Gamification is een business strategie dat principes gebruikt vanuit de game wereld hun klanten te beïnvloeden, meer loyaliteit te creeëren, betrokkenheid en conversie vergroten.

Wat leer je tijdens de business Gamification

Tijdens de eerste dag ligt de nadruk op het bekend raken met games en gamification. Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt er gewerkt aan het omzetten van een idee in een tastbaar concept voor een game. Daarnaast komen trends binnen gamification aan bod.

Dag 1.

  • Introductie games en gamification

  • Best practises business en marketing games

  • Van idee naar concept

  • Game trends

  • Canvas game model 

Tijdens de tweede dag worden de diverse stappen doorlopen om te komen tot een marketing game. Ook wordt er verder gewerkt aan het concept. Na gebruikerstests worden aan het eind van de dag de diverse uitgewerkte concepten gepresenteerd.

Dag 2.

  • De 5 stappen om te komen tot een marketing game

  • Levels of engagement
* User testing

  • Conceptontwikkeling

  • Eindpresentaties 

De is bij uitstek geschikt voor iedereen die op een creatieve manier games en gamification in een zakelijke omgeving wil inzetten, zoals online brand managers, art directors, communicatie managers, online marketeers, strategen, sales, interaction designers en webdesigners.

Software:

Tijdens deze cursus Business Gamification komen diverse tools aan bod, zoals Balsamiq, Omnigraffle, Foldify etc

 

Docent:
De docent van deze cursus is expert op het gebied van games, game trends en gamification vormen en heeft Internationale bekendheid. Zij werkt 9 jaar als ontwerper, onderzoekster en adviseur van game toepassingen voor profit en non-profit instellingen. Zij heeft zich toegelegd op de combinatie van game eigenschappen in User experiences van digitale media. Een aantal van haar game toepassingen hebben awards gewonnen vanwege hun innovatieve aspect.

Literatuur:

  • Level Up!: The Guide to Great Video Game Design. Scott Rogers
  • Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen & Eric Zimmerman
  • Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World. Jane McGonigal
  • Game frame. Aaron Dignan
  • Users not customers. Aaron Shapiro
  • Elements of user experience. Jesse James Garrett
  • Business Model Generation. A. Osterwalder

 

Voor wie is de business Gamification bedoeld?

Bekendheid met gebruik van als smartphones en tablets en interesse in alle vormen van digitale media is een must voor deze training. Te gebruiken software:.

 

 

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory