Cursus Commercieel Schrijven

Vr 5 mei 2017
Bekijk alle trainingsdata en locaties
Vanaf €420,– Nu met 20% Early Bird korting
Neem optie
€2500,‐ GRATIS
opleidingsbudget?


Lees meer

In de training Commercieel Schrijven  leer je een commercieel sterke tekst schrijven. Krijg inzicht in wie je doelgroep is, krijg direct bruikbare handvatten over hoe je volgens het AIDA-model teksten schrijft die niet alleen op het scherm, maar ook offline zorgen voor conversie en het beoogde resultaat.

Een goed geschreven tekst zorgt niet alleen bij websites voor een prettige bezoekerservaring, je boodschap komt ook beter over bij de lezer. Het resultaat is een grotere conversie en actie van je klant of bezoeker.

Wat leer je tijdens de cursus Commercieel Schrijven

College 1

  • AIDA-formule en aantrekkelijk schrijven: met dit uit 1925 stammende model kunnen de deelnemers lezers in vier eenvoudige stappen aanzetten tot conversie. Belangrijk daarbij is de interactietoon: een gesprek aangaan met je lezer. En hoe maak je nou een goede call-to-action?
  • Wie is je doelgroep? Aan de hand van een lijst met kenmerken leren de deelnemers de lezer kennen en weten ze wat dat betekent voor de teksten
  • Hoe maak je een goede call to action
  • Cialdini en McGovern: professor Cialdini heeft zes basisprincipes om klanten te overtuigen. Met voorbeelden leren deelnemers hoe ze die principes kunnen vertalen naar conversiegerichte teksten. Jerry McGovern hanteert in zijn teksten carewords. Woorden waar mensen op reageren als ze op zoek zijn naar producten. Ook hiervan enkele voorbeelden en hoe die te gebruiken in wervende teksten
  • Schrijfopdracht: schrijf op basis van een bestaande tekst een nieuwe tekst met de AIDA formule en kijk waar je de interactietoon toe kunt passen. We bespreken de geschreven teksten klassikaal. Deelnemers geven feedback op elkaars teksten
  • Leesgedrag schermlezer: diverse websites met onderzoek naar leesgedrag. Eyetracking: hoe lezen schermlezers. Profiel van een beeldschermlezer
  • Eyetracking: hoe lezen schermlezers. Profiel van een beeldschermlezer

College 2

  • Communicatiedoelen
  • De content van Websites structureren
  • Tips om je zinnen goed te laten lopen. Daarmee verbeteren de deelnemers vervolgens een aantal zinnen uit teksten
  • Woordgebruik: welke woorden wel en welke niet gebruiken
  • De rol van verkoopargumenten in het beslissingsproces
  • De samenhang aanbrengen tussen vorm en inhoud
  • Het belang van de leesvolgorde en de eerste zin
  • Een gesprek aangaan met de lezer
  • Het schrijven van pakkende intro’s met acht verschillende stijlmiddelen

Voor wie is de cursus Commercieel Schrijven bedoeld?

Deze Cursus Commercieel Schrijven is bij uitstek geschikt voor iedereen die vanuit zijn of haar werk commercieel sterke, conversiegerichte teksten voor online – en offline gebruik wil leren schrijven die ook goed scoren in Google en andere zoekmachines. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers of webredacteuren.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
5
mei
Vrijdag 5 mei Vrijdag 05 mei 2017 Vr  5 mei
Amsterdam
€525,–
Neem optie
2
aug
Woensdag 2 aug Woensdag 02 augustus 2017 Wo  2 aug
Amsterdam
€525,–
Neem optie
17
nov
Vrijdag 17 nov Vrijdag 17 november 2017 Vr 17 nov
Amsterdam
€420,–
Neem optie

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over ons