Cursus Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web

Do 16, vr 17 november 2017
Bekijk alle trainingsdata en locaties
Vanaf €780,- Nu met 20% Early Bird korting
Neem optie

In de training Commercieel / SEO-proof schrijven voor het Web leer je een commercieel sterke tekst schrijven, die ook goed scoort bij zoekmachines als Google. Krijg inzicht in wie je doelgroep is, krijg direct bruikbare handvatten over hoe je volgens het AIDA-model teksten schrijft die niet alleen op het scherm, maar ook offline zorgen voor conversie en het beoogde resultaat.

Je krijgt ook diverse schrijfopdrachten die tijdens de training groepsgewijs behandeld worden en kan eventueel ook eigen, reeds geschreven teksten laten beoordelen. Een goed geschreven tekst zorgt niet alleen bij websites voor een prettige bezoekerservaring, je boodschap komt ook beter over bij de lezer. Het resultaat is een grotere conversie en actie van je klant of bezoeker. Ook zorgt een goed geschreven tekst voor een betere vindbaarheid van je website bij zoekmachines als Google of Bing.

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Wat leer je tijdens de cursus Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web

Dag 1
College 1

  • AIDA-formule en aantrekkelijk schrijven: met dit uit 1925 stammende model kunnen de deelnemers lezers in vier eenvoudige stappen aanzetten tot conversie. Belangrijk daarbij is de interactietoon: een gesprek aangaan met je lezer. En hoe maak je nou een goede call-to-action?
  • Wie is je doelgroep? Aan de hand van een lijst met kenmerken leren de deelnemers de lezer kennen en weten ze wat dat betekent voor de teksten
  • Hoe maak je een goede call to action
  • Cialdini en McGovern: professor Cialdini heeft zes basisprincipes om klanten te overtuigen. Met voorbeelden leren deelnemers hoe ze die principes kunnen vertalen naar conversiegerichte teksten. Jerry McGovern hanteert in zijn teksten carewords. Woorden waar mensen op reageren als ze op zoek zijn naar producten. Ook hiervan enkele voorbeelden en hoe die te gebruiken in wervende teksten
  • Schrijfopdracht: schrijf op basis van een bestaande tekst een nieuwe tekst met de AIDA formule en kijk waar je de interactietoon toe kunt passen. We bespreken de geschreven teksten klassikaal. Deelnemers geven feedback op elkaars teksten
  • Leesgedrag schermlezer: diverse websites met onderzoek naar leesgedrag. Eyetracking: hoe lezen schermlezers. Profiel van een beeldschermlezer
  • Eyetracking: hoe lezen schermlezers. Profiel van een beeldschermlezer

College 2

  • Communicatiedoelen
  • De content van Websites structureren
  • Tips om je zinnen goed te laten lopen. Daarmee verbeteren de deelnemers vervolgens een aantal zinnen uit teksten
  • Woordgebruik: welke woorden wel en welke niet gebruiken
  • De rol van verkoopargumenten in het beslissingsproces
  • De samenhang aanbrengen tussen vorm en inhoud
  • Het belang van de leesvolgorde en de eerste zin
  • Een gesprek aangaan met de lezer
  • Het schrijven van pakkende intro’s met acht verschillende stijlmiddelen

Dag 2
College 3

  • Hoe werkt Google?
  • Wat betekent relevantie?
  • Het belang van linkbuilding nieuwe stijl.
  • SEO – proof schrijven : presentatie over de werking van Google en tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken.
  • SEO strategie opzetten.
  • Cases: waarom zijn bepaalde sites goed vindbaar?

College 4

  • Keyword analyse maken
  • Ok, en waar laat ik deze woorden op de pagina?
  • Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google.
  • De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid.
  • Welke keyword-density moet ik gebruiken?
  • Redigeertips
  • Afronding, vragen en evaluatie : mogelijkheid om zelf eigen teksten te laten beoordelen door de groep of docent.

Voor wie is de cursus Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web bedoeld?

Deze Cursus Commercieel SEO-proof schrijven voor het Web is bij uitstek geschikt voor iedereen die vanuit zijn of haar werk commercieel sterke, conversiegerichte teksten voor online – en offline gebruik wil leren schrijven die ook goed scoren in Google en andere zoekmachines. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers of webredacteuren.

Voor deze Cursus Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web is geen specifieke voorkennis nodig. Wel is affiniteit en / of ervaring met het schrijven van teksten en (web)content aan te raden.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
16
nov
Do 16, vr 17 november 2017 Do 16, vr 17 nov
Amsterdam
€975,-
Neem optie
19
feb
Ma 19, di 20 februari 2018 Ma 19, di 20 feb
Amsterdam
€975,-
Neem optie
16
mei
Wo 16, do 17 mei 2018 Wo 16, do 17 mei
Amsterdam
€780,-
Neem optie
6
aug
Ma 6, di 7 augustus 2018 Ma  6, di  7 aug
Amsterdam
€780,-
Neem optie
15
nov
Do 15, vr 16 november 2018 Do 15, vr 16 nov
Amsterdam
€780,-
Neem optie

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory