Opleiding Online Concept & Campagne

Eerstvolgende start op
woensdag 21 juni
Opleidingsprijs €2.273,– normale prijs: €2.674,–
Neem optie

Goede ideeën zijn er genoeg. Maar hoe ontwikkel je je idee uit tot een succesvol concept of een goedlopende online campagne? Welke technieken zet je in en vooral: hoe overtuig je je opdrachtgever of geldschieter met een proof of concept?

Het pushen van harde marketing boodschappen wordt steeds meer vervangen door pull strategieën waarbij organisaties in de (latente) behoefte van hun klanten en volggroepen proberen te voorzien. Daartoe worden concepten bedacht die veelal via online media zoals actie websites, Apps en Sociale Media uitgerold worden. Maar hoe zorg je ervoor dat je het proces vanaf de eerste stap logisch oppakt zodat je optimaal scoort met je concept?

In de leergang Online Concept en Campagne leer je de behoefte van je opdrachtgever in kaart te brengen, de behoefte van de klant van jouw klant te achterhalen en een creatief concept te bedenken dat uitvoerbaar is en voldoet aan alles eisen om een groot succes te worden. Er is veel aandacht voor de verschillende in te zetten media, het brainstormen, storyboarden, de gebruikersvriendelijkheid en het begeleiden van reclameburo’s en technische partijen.

Tevens is er veel aandacht voor Interaction Design; een essentiele voorwaarde om van je concept een zeer succesvol concept te maken!

Wat leer je tijdens de opleiding Online Concept & Campagne

De Opleiding Online Concept en Campagne belicht alle aspecten vanuit een breed perspectief, maar bied je tevens de mogelijkheid om direct praktijkgericht aan de slag te gaan. De docenten behoren alle tot de top in Nederland en begeleiden je met hun brede ervaring.

Dag 1 Online Concept en Campagne: Het komen tot een goed idee
College 1

  • Wanneer is een idee innovatief en waneer niet?
  • Wat is het verschil tussen een idee en een concept?
  • Hoe te komen tot een innovatief idee dat je omvormt tot een gedegen concept

College 2

  • Waarom kies je voor een bepaald medium?
  • Welke toegevoegde waarde heeft je idee?
  • Toetsen van idee op kwaliteit

Dag 2 Online Concept en Campagne: Van idee naar concept
College 3

  • Hoe zet je het concept in de markt?
  • Duurzaamheid, win-win situaties
  • Zakelijke doelstellingen van het concept

College 4

  • Er zal ook aandacht zijn voor diepgaandere media theorieën, zoals Interaction design, Interface Ontwerp en het Gedrag van (online) gebruikers
  • Hierna maak je de stap van idee naar concept en bepaalt je hoe je je concept gaat uitwerken
  • Vervolgens ga je met gebruiksvriendelijke tools aan de slag om de eerste interface schetsen te bouwen en presenteer je in kleine groepjes je resultaat aan het eind van de dag

Dag 3 Online Concept en Campagne: Het toetsen en verder uitwerken van het concept
College 5

  • Het ombuigen van je concept tot een concept prototype
  • Uitvoeren van kleine gebruikerstests
  • Verwerken van resultaten in verdere uitwerking van het concept

College 6

  • Je bereidt je verder voor op de eindpresentatie tijdens dag 4: wat is het doel van de presentatie en aan wie presenteer je? Je geeft een korte presentatie van wat je die dag hebt gedaan en je krijgt feedback op je presentatie vaardigheden

Dag 4 Online Concept en Campagne: Concept presentaties
College 7 en 8

Op dag 4 werk je toe naar een visuele eindpresentatie waarin je idee ontwikkeling, user test resultaten en het werkende prototype centraal staan. Individuele begeleiding staat centraal alvorens gepresenteerd gaat worden. Het is een concreet eindresultaat geworden dat gepresenteerd kan worden aan opdrachtgevers, collega's en klanten.

Dag 5 : Interaction Design
College 9

  • Je leert kritisch te kijken door de ogen van een interaction designer doordat je tools krijgt aangeleverd die je kunt gebruiken in analyses voor nieuwe media toepassingen.
  • Geschiedenis van interface ontwerp: het vakgebied in beweging
  • Nieuwe trends in interface ontwerp op web en mobile
  • User stories/persona’s: de gebruikerservaring voorop
  • Design en web groeit naar elkaar (adaptive/responsive design)
  • De toenemende rol van de copyrighter

College 10

  • Voorbeelden van Interaction design op tablets
  • Kenmerken van hedendaagse kwalitatieve interfaces: gebruiker gaat op zijn of haar doel af
  • Casestudies
  • Best practises van interface ontwerpen
  • Praktijkvoorbeelden: interfaces van apps en sites van uitgeverijen
  • Veel gemaakte fouten voor mobiel design
  • Tools: o.a ISGVO-model

Dag 6 : Interaction Design
College 11
Je gaat het geleerde in de praktijk toepassen door navigatie modellen te maken van bestaande systemen en je gaat zelf een navigatie model maken in wireframe software, zoals bijvoorbeeld Adobe Edge Reflow en Mocking Bird. Ook ontwerp je een interface en ga je deze testen in een groep. Hieruit volgt een alternatief interface ontwerp.

  • Navigatie modellen (one hand/ two hands)
  • Wireframes maken in Mocking bird (free)

College 12

  • Ontwerpen maken en testen online
  • Useability tests uitvoeren van je ontwerp en resultaten omzetten naar een concreet design

Voor wie is de opleiding Online Concept & Campagne bedoeld?

We verwachten dat je openstaat voor nieuwe ontwikkelingen, nieuwsgierig bent naar toepassingen en graag direct aan de slag wilt gaan met hetgeen je hebt geleerd.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over ons