Cursus Conceptontwikkeling

Di 24, wo 25, di 31 oktober wo 1 november 2017
Bekijk alle trainingsdata en locaties
Vanaf €1.359,20 Nu met 20% Early Bird korting
Neem optie

Goede ideeën zijn er genoeg. Maar hoe breng je ze tot leven? Wat dat betreft leven we in een fantastische tijd. Het huidige digitale tijdperk biedt namelijk revolutionaire mogelijkheden om ideeën tastbaar te maken. Al tijdens de eerste dag van deze leergang behandelen we technieken en vaardigheden om goede ideeën snel te transformeren in een productvideo, website, app of pitch. Of het nu gaat om een campagne-idee voor een klant, een nieuw productidee voor je bedrijf, een idee voor je eigen start-up of zzp carrière: na het volgen van deze cursus kun je meteen aan de slag!

Aan de hand van 4 stappen leert de cursus je niet alleen een nieuwe manier van werken, maar vooral van doen:

  1. Het creatieve idee (brainstormtechnieken, idee-selectiemethoden)
  2. Van idee naar concept (promo films en websites)
  3. Van concept naar prototype (apps en 3D printen)
  4. Van prototype naar pitch (presentatie, elevator pitch)

De cursus wordt gegeven door de ervaren trainer en gecertificeerd Innovation Games™ instructor Minke Havelaar. Minke helpt dagelijks grote en kleine organisaties bij het versnellen en verbeteren van creativiteit en innovatie. 

Bij elke stap behandelt Minke inspirerende praktijkvoorbeelden. Maar boven alles krijg je technieken en vaardigheden aangereikt om er zelf mee aan de slag te gaan. Je gaat naar huis met de volledige controle over je eigen ideeën en gereedschap om ze uit te voeren.

minke-0051

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Wat leer je tijdens de cursus Conceptontwikkeling

Dag 1: Overzicht van het hele proces
De cursus begint met een overzicht van het hele proces en de introductie tot de nieuwe manier van denken en doen. Hoe zorg je dat jouw ideeën niet eindigen onderin de kuil met alle andere goede ideeën?

Schermafbeelding 2016-05-17 om 10.17.35

Aan de hand van heel veel praktijkvoorbeelden wordt een overzicht gegeven van de 4 stappen:

  • 1. Het creatieve idee
  • 2. Van idee naar concept
  • 3. Van concept naar prototype
  • 4. Van prototype naar pitch

De dag eindigt met het toepassen van de techniek om binnen een uur een idee om te zetten in een video.

“Let’s move fast and break things” - Mark Zuckerberg, CEO Facebook

Dag 2: Creativiteit en concepting
In dag twee starten we met de eigen ideeën van de cursisten. Voor de cursisten zonder eigen ideeën zijn er voldoende voorbeeld casus beschikbaar. Stap voor stap worden de ideeën uitgewerkt tot concepten. Hiervoor wordt de heel toegankelijke en visuele methode van Rocket in a box ™ gebruikt.

Rocket in a box

  • Wat is de missie van je idee? Persoonlijk en vanuit bedrijf.
  • Wat is het gebruikersinzicht?
  • Wat zijn alle kenmerken?
  • Welke van de kenmerken zijn Qualifiers, welke Differentiators,
    en welke Nice to Haves?

“A concept is stronger than a fact” - Charlotte Perkins Gilman

Dag 3: Prototyping analyse, plan, vaardigheden & productie
Nu we het idee hebben omgebouwd tot een concept gaan we het zo snel mogelijk tastbaar maken. Een visueel en tastbaar prototype van je idee overtuigt mensen veel sneller. Of het nu een video is van een campagne idee of een website prototype van een nieuw product: breng het zo snel mogelijk tot leven.

Allereerst is er de analyse. Afhankelijk van wie je wilt overtuigen en welke middelen en vaardigheden je tot je beschikking hebt maken we een keuze in wat voor prototype we gaan maken.

Schermafbeelding 2016-05-17 om 10.20.09

De dag staat met name in het teken van alle toegankelijke technieken zodat de cursisten zelf aan de slag kunnen.

  • Hoe bouw je een werkend prototype van een app op je mobiel?
  • Hoe gebruik je lego om mensen te overtuigen van je idee?
  • Hoe kan je snel aan de slag met een 3d printer?

“You don’t need anyone’s permission to create something great” - Massimo Banzi, Co-founder of Arduino

Dag 4: Testen & de Pitch
Op dag 4 start de cursus met een aantal lean & mean test technieken. Voordat je gaat pitchen is het heel waardevol om je concept aan een aantal potentiële gebruikers voor te leggen. Niet alleen om het eventueel aan te scherpen maar ook om data te hebben om de “decisionmakers” te overtuigen. Je leert bijvoorbeeld hoe je Google Adwords heel makkelijk en goedkoop kunt gebruiken om data te verzamelen.

In de middag focussen we op de pitch. Hoe ga je het concept vertalen in een verhaal. Een verhaal dat Duidelijk, Aansprekend, Realistisch en Urgent (DARU) is.

Schermafbeelding 2016-05-17 om 10.21.21

"The best entrepreneurs made me feel like the train was leaving the station whether I got on board or not” - Jon Callaghan

Voor wie is de cursus Conceptontwikkeling bedoeld?

Het niveau van je medecursisten is goed. Je netwerk groeit met een aantal specialisten die ook uit de marketing- en of creatieve sector komen en die je ook weer inspireren.

De cursus Concept & Campagne richt zich op iedereen die met slimme tools op een eenvoudige manier een concept voor digitale media wil uitwerken in een concrete visuele presentatie, zonder zich daarbij te hoeven verdiepen in complexe tools. Hierbij valt te denken aan online brand managers, communicatie managers, strategen, sales professionals en (online) marketeers. Ook voor creatieve professionals zoals vormgevers, art directors en webdesigners die meer willen met creatieve concepten is deze training aan te raden.

Bekendheid met gebruik van smartphones, tablets en online ervaring is een must voor deze training. Neem hierover gerust contact op met onze opleidingsadviseurs.

Lees de evaluaties van deze cursus op springest

Na het volgen van de training ontvang je het certificaat: Marketing Business School Conceptontwikkeling.

Hoe bereid ik me voor?

Heb je een idee dat je verder wilt uitwerken? Licht dit dan de eerste dag mondeling toe. Je kunt het dan als basis gebruiken om het gedurende de cursus tot werkelijkheid te brengen.

Lesmateriaal bij Cursus Conceptontwikkeling

Bij deze training ontvang je het Top 25 boek van de trainer Jeroen Dontje "De Dag Na De Brainstorm"

 

Jeroen_dontje_de_dag_na_de_brainstorm

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
24
okt
Di 24, wo 25, di 31 oktober wo 1 november 2017 Di 24, wo 25, di 31, wo  1 nov
Amsterdam
€1.699,-
Neem optie
15
jan
Ma 15, di 16, ma 22, di 23 januari 2018 Ma 15, di 16, ma 22, di 23 jan
Amsterdam
€1.699,-
Neem optie
12
apr
Do 12, vr 13, do 19, vr 20 april 2018 Do 12, vr 13, do 19, vr 20 apr
Amsterdam
€1.699,-
Neem optie
2
jul
Ma 2, di 3, ma 9, di 10 juli 2018 Ma  2, di  3, ma  9, di 10 jul
Amsterdam
€1.360,-
Neem optie
4
okt
Do 4, vr 5, do 11, vr 12 oktober 2018 Do  4, vr  5, do 11, vr 12 okt
Amsterdam
€1.360,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Opleiding Online Concept & Campagne

Goede ideeën zijn er genoeg. Maar hoe ontwikkel je je idee uit tot een succesvol concept of een goedlopende online campagne?

€402,- voordeel

Meer informatie

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory