Cursus Persuasive Design

Do 14, vr 15 september 2017
Bekijk alle trainingsdata en locaties
Vanaf €780,- Nu met 20% Early Bird korting
Neem optie

Een mooie en gebruikersvriendelijke website maken is niet makkelijk. En als je hem eenmaal hebt, kom je er achter dat dat niet voldoende is voor meer sales of meer leads via jouw online kanalen.

Een website moet bezoekers ook motiveren en verleiden, door het gebruik ervan gemakkelijker, sneller en leuker te maken. Dat noemen we persuasive design.

In deze cursus leer je alles over het verloop van online oriëntatie- en beslissingsprocessen. Maak kennis met de belangrijkste verleidingsprincipes en beïnvloedingsprincipes en beoordeel webpagina’s en webteksten op hun persuasieve kracht. Je leert onder andere hoe je betere landingspagina’s kunt maken, met ontwerpen en argumenten die de bezoekers vanzelf naar de juiste plek leiden: dat is de plek waar jij ze wilt hebben! Het eindresultaat van de cursus Persuasive design is dan ook een effectievere website met een hogere conversieratio.

eddy boeveDe docent - Eddy Boeve - is een ervaren interaction specialist die op dagelijkse basis organisaties helpt om hun sites effectief te verbeteren. Dat doet hij o.a. door de psychologie van de consument in de digitale wereld te doorgronden en toe te passen online. Hij doet dat net zo graag voor profit als not-for-profit organisaties, en voor grote als kleine ondernemingen. Eddy Boeve geeft vanuit zijn bureau Booming o.a. advies aan de grootste Internet retailers van Nederland en geeft bij Competence Factory ook de trainingen Conversie optimalisatie en Interaction Design.

Wat leer je tijdens de cursus Persuasive Design

  • Waarom persuasive design zo belangrijk is: de trends en veranderingen in marketing & media
  • Hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen werken en hoe je die online praktisch kunt toepassen
  • Wat de essentie is van vindbaarheid en usability
  • Hoe het persuasive design proces werkt
  • Hoe je verleiding creëert en welke aspecten daarin belangrijk zijn
  • Wat de principes en ethische aspecten van beïnvloeding zijn en hoe je ze toepast binnen jouw ontwerp
  • Welke typen site bezoekers er zijn en hoe je ze in hun informatiebehoeften kunt voorzien
  • Wat conversie copywriting is en hoe je dat effectief toepast in jouw ontwerpen
  • Hoe je de beste landingpagina’s maakt, met verleidelijke titels, kopteksten, koopargumenten en rake calls-to-action

Voor wie is de cursus Persuasive Design bedoeld?

Je bent een (web)designer, die ook verantwoordelijk wil zijn voor effectievere online communicatie. Of site-eigenaar die de online online sales en lead-genaratie wil verhogen. Dit is de perfecte cursus voor kleine ondernemingen, eenmanszaken of zelfstandige professionals met een eigen website.
Enige kennis van websites en de terminologie daaromheen is raadzaam.

Voorbeelden

Een leuke uitleg met beelden wat is Persuasive Design. Klik hier

 

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
14
sep
Do 14, vr 15 september 2017 Do 14, vr 15 sep
Amsterdam, Utrecht
€975,-
Neem optie
11
dec
Ma 11, di 12 december 2017 Ma 11, di 12 dec
Amsterdam, Utrecht
€975,-
Neem optie
13
mrt
Di 13, di 20 maart 2018
Amsterdam, Utrecht
€780,-
Neem optie
4
jun
Ma 4, ma 11 juni 2018
Amsterdam, Utrecht
€780,-
Neem optie
12
sep
Do 12, do 19 september 2018
Amsterdam, Utrecht
€780,-
Neem optie
4
dec
Di 4, di 11 december 2018
Amsterdam, Utrecht
€780,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Opleiding E-commerce

Stap nu in de snelst groeiende ontwikkeling op internet: E-commerce

€195,- voordeel

Meer informatie

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory