Cursus Webcare & Community Management

Ma 17 juli 2017
Bekijk alle trainingsdata en locaties
Vanaf €420,– Nu met 20% Early Bird korting
Neem optie

Communities zijn krachtige tools geworden om grote groepen mensen te bereiken, te activeren en zelfs te laten participeren in bepaalde ontwikkelingen. Met name organisaties die geografisch verspreid zijn, kunnen volop profiteren van de werking van de ‘netwerk’ economie.
Maar hoe doe je dit op een veilige en structurele manier die de organisatie niet schaadt? En welke platformen gebruik je daarvoor? Zet je Facebook, Google+ of je eigen interne netwerk in? En wie maak je inhoudsverantwoordelijk? Om nog maar te zwijgen over risico’s als reputatie schade?

Tijdens deze klassikale, praktijkgerichte en intensieve cursus krijg je inzicht in de mogelijkheden, leer je de do’s en dont’s en leer je niet alleen keuzes te maken in het ruime aanbod, maar leer je ook hoe je de werking van online community als strategisch onderdeel in je organisatie kunt embedden.

Wat leer je tijdens de cursus Webcare & Community Management

Social media zorgen ervoor dat mensen hun mening over uw organisatie gemakkelijk en ongezouten kunnen delen in de publieke ruimte. Frustraties, complimenten en discussies zijn nu niet meer binnenskamers, maar zijn voor iedereen te zien en bovendien met een druk op de knop te delen. Met doordachte webcare kunnen reputatieschade en ontvreden klanten voorkomen worden. Aan de hand van cases studies ontdekken we wat werkt en wat niet. En creëer je richtlijnen die passen bij de waarden van jouw organisatie.

Hoe optimaliseer je je online presence?

  • Webcare: hoe richt je een optimale online dienstverlening in?
  • Reputatie Management: op welke manieren kun je je online reputatie monitoren en anticiperen?
  • Crisis Communicatie: hoe stel je een (re)actieschema op dat je effectief bij online calamiteiten in kunt zetten?

Hoe word je een ‘Conversation Company’

  • Wat zijn de trends en nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Online Story Telling met Social Media?
  • Wat is een 'Conversation Company'?
  • Hoe verwerf je draagvlak hiertoe en overwin je interne weerstand?

Voor wie is de cursus Webcare & Community Management bedoeld?

Deze cursus is geschikt voor iedereen die op een effectieve manier Webcare en intern/extern Community Management wil inzetten en inpassen binnen de bestaande strategie.

Hierbij kun je denken aan: HR medewerkers, HR-adviseurs, marketeers, pr – en communicatieadviseurs, contentmanagers, managers, community managers.
Ook voor ondersteunend personeel die professioneel namens de organisatie actief zijn in communities, zoals een webredactie of op social media medewerkers, is deze cursus aan te raden.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
17
jul
Ma 17 juli 2017 Ma 17 jul
Amsterdam
€525,–
Neem optie
30
aug
Wo 30 augustus 2017 Wo 30 aug
Amsterdam
€525,–
Neem optie
23
okt
Ma 23 oktober 2017 Di 24 okt
Amsterdam
€525,–
Neem optie
21
dec
Do 21 december 2017 Wo 13 dec
Amsterdam
€420,–
Neem optie

Opleidingsvoordeel

Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Opleiding Social Media Expert

Ontwikkel een compleet social media plan (inclusief content en advertising) en stuur de uitvoering aan

€900,– voordeel

Meer informatie

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over ons