
Training Conversieoptimalisatie & Personalisatie
Bij conversieoptimalisatie gaat het om het effectief begeleiden van je bezoeker naar de juiste actie - of het nu gaat om een aankoop, een informatie-aanvraag, een download of inschrijving. Maar wist je dat op veel websites maar 2% van de bezoekers die actie ook daadwerkelijk uitvoeren? Dat is niet veel, zeker als je bedenkt hoe afhankelijke organisaties tegenwoordig zijn van het succes van hun online platformen.
Hoe krijg je de conversie van je website omhoog? Je leert het tijdens deze training Conversieoptimalisatie & Personalisatie!
Inclusief gratis boek (t.w.v. € 42,50): Don't Make Me Think - Steve Krug
Wat is conversie?
Je spreekt van conversie wanneer een potentiële klant – of lead, in marketingtermen – een aankoop, aanvraag of download doet. Conversie wordt vaak uitgedrukt in een percentage van het aantal websitebezoekers: de conversieratio. Vaak ligt die rond de 2%. Dit betekent dat 98% van de bezoekers niet doet wat je wilt. In zo’n geval is conversieoptimalisatie de sleutel tot succes. En wat dan de volgende logische stappen zijn, leer je tijdens deze training Conversieoptimalisatie en Personalisatie.
Whitepaper Conversieoptimalisatie-expert worden, waar begin je?
Bij online marketing draait alles uiteindelijk om één ding: conversiedoelen behalen. Een webpagina kan bijvoorbeeld als doel hebben om inschrijvingen te genereren voor een nieuwsbrief of evenement. Meldt een bezoeker zich hiervoor aan, dan spreek je van conversie. Als je je conversieratio wilt verhogen, ga je aan de slag met conversion rate optimisation (CRO).

Wat kun je na het volgen van de training Conversieoptimalisatie & Personalisatie
- Je leert aan de hand van bewezen modellen, voorbeelden en opdrachten hoe je de opbrengsten van je website kunt vergroten.
- Je maakt kennis met de laatste ontwikkelingen die bijdragen aan de conversie op het gebied van vormgeving, interactieve elementen, content op websites en de analyse van koopprocessen.
- Je kunt je website zó inrichten dat een potentiële klant direct de weg vindt naar een productpagina - wat conversie een stap dichterbij brengt.
- Je kunt de kracht van AI en personalisatiesoftware inzetten voor gerichte optimalisatie en gepersonaliseerde journey content
- Je kunt een praktisch 5-stappen personalisatieplan toepassen om de website-ervaring af te stemmen op de unieke behoeften van je bezoekers.
Hoe ziet het programma van de training Conversieoptimalisatie & Personalisatie eruit?
Dag 1
Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie
- Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
- Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
- Funneloptimalisatie
- Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen
Middag - Design & Beïnvloeding
- Verbeteen an usability & design
- Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
- Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt
Dag 2
Ochtend - AI & Datagedreven CRO
- AI-tools inzetten voor CRO
- Landingspagina’s optimaliseren
- Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?
Middag - Testen & Implementeren
- Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
- AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
- Bespreken individuele conversieplannen
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Conversieoptimalisatie & Personalisatie direct per mail
Ontvang het uitgebreide programma per mail
Wie zijn de trainers?
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Eddy Boeve
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.


Ernst de Roos
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!


Felipe Wesbonk
Met zijn expertise en achtergrond in marketing en neurowetenschap, begrijpt Felipe wat nodig is om teams efficiënter te laten werken en betere resultaten te behalen. Hij optimaliseert marketingactiviteiten en verhoogt de efficiëntie door de juiste AI-tools te integreren in werkprocessen.


Voor wie is de training Conversieoptimalisatie & Personalisatie bedoeld?
Deze training is geschikt voor iedereen die een voorsprong wil krijgen of houden op de concurrentie, en op zoek is naar meer opbrengsten uit zijn website. Denk aan:
- Interaction designers
- Marketeers
- E-commercespecialisten
- Uitgevers
- Contentspecialisten
- Ondernemers
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Reviews
Lees hoe we dat doen
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?


Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen