Cursus Facebook Professional

Start
vr 19 januari 2018
in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht
Normaal 1.050,- Nu 788,- (excl. BTW) Uw voordeel is €262,-
Neem optie

Facebook is het grootste sociale netwerk ter wereld en verbindt mensen, collega's, kennissen en... organisaties! Inmiddels zijn meer dan 9 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder actief op dit sociale netwerk. Waar liggen de kansen voor jouw organisatie? Wat kun je als professional met dit sociale medium?

Leer tijdens Facebook Marketing je naamsbekendheid vergroten, bouw een netwerk op en communiceer direct met (potentiële) klanten. Leer over de zaken die zorgen voor meer betrokkenheid. Pas Facebook succesvol toe in je marketing- of communicatiestrategie.

Daarnaast is Facebook Adverteren in korte tijd razend populair geworden en vormt daarmee een geduchte concurrent voor Google Adwords. Terwijl het organische bereik via likes, bedrijfspagina's en bijvoorbeeld events steeds verder daalt, blijkt het juist via Facebook Advertising steeds beter mogelijk om heel gericht de juiste doelgroep op de juiste manier te bereiken, tegen relatief lage kosten.

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Wat leer je tijdens de cursus Facebook Professional

Dag 1: Facebook Marketing
Ochtend: de basics voor de dagelijkse routine

  • Wat is een Facebook-pagina?
  • Wat kan er allemaal op een Facebook-pagina?
  • Doel van je aanwezigheid op Facebook bepalen.
  • Je doel vertalen in een plan van dag tot dag.
  • Voor de eerste twee tot vier weken je kalender vullen.
  • De eerste week concreet invullen met vijf items.

Resultaat ochtend: je hebt je eigen content kalender gemaakt die voor de komende week is gevuld.

Middag: de verdieping om je content optimaal te laten converteren

  • Optimaal samenspel tussen eigen site en Facebook
  • E-mailbestand en persoonsprofielen database opbouwen met behulp van de Facebook pixel.
  • Je doelgroep steeds verder verfijnen en daarmee conversie verhogen.
  • Statistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie.
  • De belangrijkste 'Do’s and don'ts'
  • Best practices van diverse organisaties.

Resultaat middag: je hebt een optimaal converterende werkwijze samengesteld die je in iedere organisatie succesvol kunt gaan toepassen.

Dag 2: Facebook Advertising
Algemene inleiding

  • Introductie Facebook advertentiebeheer
  • Facebook Ads in perspectief (Instagram, LinkedIn, Twitter)
  • Typen advertenties
  • Het kiezen van een advertentiedoelstelling

Aan de slag

  • Een advertentie account aanmaken
  • Het advertentieproces stap voor stap
  • Voor- en nadelen van elk advertentietype

Creatie

  • Doelstelling Facebook-pagina bepalen
  • Contentthema kiezen
  • Je thema laden door de juiste content te plaatsen
  • Samenspel posts en ads

Advertenties maken

  • Wat is een goede Facebook ad?
  • Waar staat een goede Facebook ad?
  • Welke variabelen moet je testen voor het beste resultaat?
  • Maak je eerste Facebook advertentie

Optimaliseren van je campagne

  • Rapporten en statistieken om je ads te verbeteren
  • Je advertenties evalueren en verbeteren
  • A/B testing voor snel inzicht in verbeterkansen

Geavanceerde advertentie opties

  • Conversies meten met de Facebook-pixel
  • Een aangepaste doelgroep maken en opbouwen
  • Eigen e-mailbestanden koppelen aan advertentie doelgroepen
  • Een video advertentie maken

Take-aways voor topadvertenties

  • Wat is het beste beeld?
  • Wat is de beste tekst?
  • Wat zet je in de ad, wat juist niet?
  • Koppel prospects en klanten aan Facebook ads
  • Hoe krijg je beste resultaten tegen de beste kosten?

Voor wie is de cursus Facebook Professional bedoeld?

Deze cursus Facebook Expert is geschikt voor iedereen die op een effectieve en strategische manier Facebook wil inzetten om op de juiste manier marketingacties te verrichten en te adverteren. Voor het goed kunnen volgen deze training moet je over een Facebook pagina én een Facebook advertentie account beschikken.

De cursus is met name geschikt voor marketeers, pr- en communicatieadviseurs, content managers, ondernemers, CEO's, managers, e-commerce managers. Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel namens de organisatie actief is op Facebook, zoals klantenservice-medewerkers, is deze cursus aan te raden.

Welke software heb ik nodig?

Je beheert een Facebook pagina én een Facebook advertentie account met in ieder geval een minimaal budget.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory