Opleiding Facebook Expert

Start
di 24 juli 2018

in Rotterdam, Utrecht

Opleidingsprijs: €1.275-

Normale prijs: €1.575,-

Aantal colleges: 6

Tijdsduur opleiding: 2 tot 3 maanden

Word Facebook Professional en combineer zowel de 'Marketing Content' als de sterke 'Adverteer' mogelijkheden

Normaal 2.025,- Nu 1.823,- (excl. BTW) Uw voordeel is €202,50
Reserveer vrijblijvend

Adviespagina Facebook opleidingen

Facebook is het grootste sociale netwerk ter wereld en verbindt mensen, collega's, kennissen en... organisaties! Inmiddels zijn meer dan 9 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder actief op dit sociale netwerk.

Tijdens deze driedaagse cursus leer je een creatief concept te bedenken en dat middels Facebook Adverteren en Facebook marketing aan de man te brengen. Waar liggen de kansen voor jouw organisatie? Wat kun je als creatieve professional met dit sociale medium?

Social media van strategie naar uitvoering
Tijdens deze tweedaagse cursus heb je de mogelijkheid om een resultaatgerichte social mediastrategie op te stellen of aan een eigen campagne of case te werken. Ook ga je actief aan de slag met opdrachten die je helpen om jouw social mediadoelen te behalen. Na afloop ben je in staat om anderen te adviseren over het zakelijk gebruik van social media.

Facebook Marketing
Leer tijdens de cursus Facebook Marketing je naamsbekendheid vergroten, bouw een netwerk op en communiceer direct met (potentiële) klanten. Leer over de zaken die zorgen voor meer betrokkenheid. Pas Facebook succesvol toe in je marketing- of communicatiestrategie met behulp van je eigen concept!

Facebook Adverteren
Daarnaast is Facebook Adverteren in korte tijd razend populair geworden en vormt daarmee een geduchte concurrent voor Google Adwords. Terwijl het organische bereik via likes, bedrijfspagina's en bijvoorbeeld events steeds verder daalt, blijkt het juist via Facebook Advertising steeds beter mogelijk om heel gericht de juiste doelgroep op de juiste manier te bereiken, tegen relatief lage kosten. Ideaal als snelstart voor jouw kansrijke concept!

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Wat leer je tijdens de opleiding Facebook Expert

Cursus Social Media - van strategie naar uitvoering

College 1

  • Social mediadoelen: social media dienen binnen een organisatie meerdere doelen; verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid. Je stelt tijdens deze training social mediadoelen op die gericht zijn op resultaat.
  • Doelgroepen voor social media: aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van de gebruikers in je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Social mediakanalen: je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.

College 2

  • Market sensing: social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Communiceren via social media: social media zijn meer dan marketingplatformen. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

College 3

  • Content voor social media: we laten je voorbeelden zien van prikkelende content formats waarmee je doelgroepen activeert en je krijgt de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Planning en organisatie: je begrijpt wat er komt kijken bij het uitvoeren van een social mediastrategie en je leert een contentkalender opstellen. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen de organisatie.

College 4

  • Monitoring: je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Meten en optimaliseren: aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Cursus Facebook Marketing

College 1

  • Recente ontwikkelingen: het laatste nieuws over het algoritme en nieuwe mogelijkheden met Facebook-marketing
  • Pagina’s, groepen en events: wanneer zet je wat in?
  • Organische posts versus Facebook-advertising
  • Doelgroepen-targeting op Facebook
  • Chatbots en Messenger-marketing
  • Facebook stories en samenspel met Instagram

College 2

  • Stappenplan voor Facebook marketingstrategie: eigen case formuleren
  • Het opstellen van SMART doelen voor je Facebook marketingstrategie
  • Contentstrategie voor Facebook: samenspel tussen Facebook en je website
  • Engaging content: terugkerende formats waarmee je volgers bindt
  • Plannen en posten: FAQ's en handige tools
  • Facebook statistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie

Cursus Facebook Advertising

College 1

  • Het algoritme, biedingen, kosten
  • Hierna formuleer je een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne uitwerkt
  • De belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
  • Inleiding algoritme: hoe werkt de rekenformule achter advertenties?
  • Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view je waard is?
  • Succesfactoren: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?
  • Leerpunten uit succesvolle praktijkcases
  • Neuromarketing en de 'koopknop'
  • Toepassen van de PICOV formule om je omzet te verhogen

College 2.

  • Je werkt je Facebook advertising campagne verder uit en stelt een advertentie op
  • Je leert hoe je advertenties optimaliseert en resultaten meet
  • 1 op 1 advies van de docent
  • Ontdek verborgen data binnen jouw Facebook advertising account
  • Analyseer de logica van het Facebook-algoritme en halveer de kosten per klik
  • Pas vijf slimme Facebook retargeting hacks toe
  • Test de slimste Facebook advertising tools
  • Specifieke vragen over jouw Facebook advertising-campagne

Voor wie is de opleiding Facebook Expert bedoeld?

Deze cursus Facebook Expert is geschikt voor iedereen die op een effectieve en strategische manier Facebook vanuit een concept wil inzetten om op de juiste manier marketingacties te verrichten en te adverteren. Voor het goed kunnen volgen deze training moet je over een Facebook pagina én een Facebook advertentie account beschikken.

De cursus is met name geschikt voor marketeers, pr- en communicatieadviseurs, content managers, ondernemers, CEO's, managers, e-commerce managers. Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel namens de organisatie actief is op Facebook, zoals klantenservice-medewerkers, is deze cursus aan te raden.

Welke software heb ik nodig?

Je beheert een Facebook pagina én een Facebook advertentie account met in ieder geval een minimaal budget.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory