Opleiding Social Media Expert

Start
wo 13 december 2017
in Rotterdam
Normaal 3.600,- Nu 2.700,- (excl. BTW) Uw voordeel is €900,-
Neem optie

Wil jij je carrière een verrassende wending geven? Dat kan met deze Opleiding Social Media Expert. Dit fenomeen is doorgedrongen tot de directiekamer van iedere organisatie. De vraag is niet meer of je er iets mee moet, maar hoe je Social Media kunt laten bijdragen aan je organisatie doelstellingen. De bekende platforms bieden niet alleen de mogelijkheid voor engagement en binding met je publiek, maar worden ook steeds meer ingezet om te adverteren, actieve verkoop te bedrijven of beter samen te werken.

opleiding Social media schema

In de Opleiding Social Media verken je al deze gebieden grondig en leer je doelgericht hoe je de verschillende kanalen effectief kunt inzetten. Door middel van het invullen van het strategische Social Media Canvas ontwikkel je een concept met heldere doelstellingen. Vervolgens leer je hoe je de verschillende sociale netwerken effectief en meetbaar kunt inzetten.

De Opleiding Social Media belicht alle Social Media aspecten vanuit een breed perspectief en biedt jou tevens de mogelijkheid om direct praktijkgericht aan de slag te gaan. De opleiding kent 14 modules en heeft een doorlooptijd van 4 maanden. Er is veel aandacht voor het onderscheid van de verschillende kanalen en gebruikers, het maken van de juiste content alsmede het opstellen van een strategisch en praktisch uitvoerbaar plan vanuit een creatief concept.

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Wat leer je tijdens de opleiding Social Media Expert

Programma dag 1 (college 1 en 2)

  • Social mediadoelen. Social media dienen binnen een organisatie meerdere doelen; verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid. Je stelt tijdens deze training social mediadoelen op die gericht zijn op resultaat.
    Doelgroepen voor social media. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van de gebruikers in je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Social mediakanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.
  • Market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Communiceren via social media. Social media zijn meer dan marketingplatformen. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.
  • Programma dag 2 (college 3 en 4)
  • Content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende content formats waarmee je doelgroepen activeert en je krijgt de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Planning en organisatie. Je begrijpt wat er komt kijken bij het uitvoeren van een social mediastrategie en je leert een contentkalender opstellen. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen de organisatie.
  • Monitoring. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Meten en optimaliseren. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

 

Dag 3: Webcare en Community Management
College 5: Webcare en reputatie management

  • Webcare: hoe richt je een optimale online dienstverlening in?
  • Reputatie Management: op welke manieren kun je je online reputatie monitoren en anticiperen?
  • Crisis Communicatie: hoe stel je een (re)actieschema op dat je effectief bij online calamiteiten in kunt zetten?

College 6: Hoe word je een ‘Conversation Company’

  • Wat zijn de trends en nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Online Story Telling met Social Media?
  • Wat is een 'Conversation Company'?
  • Hoe verwerf je draagvlak hiertoe en overwin je interne weerstand?

Dag 4: Facebook en Social Media Marketing
College 7: de basis van een goede Facebook bedrijfspagina

  • Optimaliseren van een Facebook bedrijfspagina vanuit je concept.
  • Hoe krijg je likes en fans, wat zijn de do’s en dont’s op Facebook?
  • Hoe scoor je op inhoudelijke wijze op Facebook met content?

College 8: geavanceerde Facebook opties en andere platformen

  • Werken met Facebook groepen.
  • Hoe kun je Linkedin inzetten voor social media marketing?
  • Hoe kun je Twitter inzetten voor social media marketing?

Dag 5: Facebook Advertising en Social Media Advertising
College 9: Facebook Advertising en Social Media Advertising

  • Overview van Facebook Adverteren en andere Sociale Media.
  • Uitleg over de verschillende Facebook advertentie types, targeting optie op Facebook en het opzetten van een advertentie account.
  • Uitleg over de structuur van een advertentie, het gebruik van de 'Ads Create Tool' om de juiste doelstellingen te definiëren.
  • Promotie van je bedrijfspagina, boosten van je updates en editen van bestaande advertenties en campagnes.

College 10: Facebook Advertising: geavanceerde functies

  • Verfijn je doelgroep met interest targeting en behavior targeting.
  • Het opstellen van het juiste budget en definitief maken van je campagne.
  • Tips om succesvolle advertenties te schrijven en het kiezen van het juiste beeldmateriaal.

Dag 6: (Visuele) Content Creatie voor Social Media
College 11: Visuele content creatie

  • Beelden zoeken en bewerken op het web.
  • Hoe werken Instagram, Pinterest, Youtube en Snapchat?
  • Welke content plaats je op welk kanaal en hoe kun je deze kanalen inzetten voor marketing doeleinden?

College 12: Bloggen voor business

  • Waar ga ik over schrijven, wat is een goede blog post en waar ga ik bloggen?
  • Hoe zorg ik voor goed beeld bij mijn blogs?
  • Hoe deel ik mijn eigen blogs op social media?

Dag 7: Schrijven voor Social Media
College 13: Online presence - statusupdates maken voor Facebook, Twitter en Linkedin

  • Weet voor wie je schrijft - de regels van Facebook, Twitter en Linkedin.
  • Waarover communiceer je via social media, waarover beter niet en hoe vaak communiceer je via social media?
  • De regels van online copy en gebruik van beeld, hashtags en links.

College 14: Creatief schrijven

  • Creatief content creëren: variëren met verschillende typen berichten, verrassende en invalshoeken verzinnen en slim gebruikmaken van de actualiteit.
  • Hoe verzamel je voor je doelgroep relevante content, welke content planning tools kun je gebruiken en hoe monitor je updates?
  • Best practices van hedendaagse merken op social media en veel gemaakte fouten op social media.

Voor wie is de opleiding Social Media Expert bedoeld?

We verwachten dat je openstaat voor nieuwe ontwikkelingen, nieuwsgierig bent naar toepassingen en graag direct aan de slag wilt gaan met hetgeen je hebt geleerd.

Hoe bereid ik me voor?

Hier kun je de whitepaper Social Media Strategy alvast downloaden.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory