Opleiding Social Media Professional

Start
wo 13 december 2017
in Rotterdam
Normaal 2.025,- Nu 1.823,- (excl. BTW) Uw voordeel is €202,50
Neem optie

Wil jij snel op een aansturend én uitvoerend niveau met de belangrijkste sociale media aan de slag? Dat kan met deze Opleiding Social Media Professional.

Social Media is de afgelopen jaren een volwassen en onmisbaar medium geworden. Nog steeds zijn diverse organisaties op zoek naar hoe zij social media effectief kunnen inzetten?

In de leergang Social Media Professional krijg je eerst twee dagen inzicht in het strategisch en conceptueel inzetten van Social Media en leer je in de laatste twee dagen hoe je heel hands on direct met Facebook aan de slag kan gaan, dan wel je bestaande Facebook activiteiten kunt optimaliseren.

Met deze korte leergang van 4 dagen kun je snel je werkzaamheden op het gebied van Social Media professionaliseren.

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Wat leer je tijdens de opleiding Social Media Professional

Deze verkorte leergang Social Media kent 8 modules en heeft een doorlooptijd van ongeveer 2 maanden.

Programma dag 1 (college 1 en 2)

  • Social mediadoelen. Social media dienen binnen een organisatie meerdere doelen; verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid. Je stelt tijdens deze training social mediadoelen op die gericht zijn op resultaat.
    Doelgroepen voor social media. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van de gebruikers in je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Social mediakanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.
  • Market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Communiceren via social media. Social media zijn meer dan marketingplatformen. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

Programma dag 2 (college 3 en 4)

  • Content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende content formats waarmee je doelgroepen activeert en je krijgt de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Planning en organisatie. Je begrijpt wat er komt kijken bij het uitvoeren van een social mediastrategie en je leert een contentkalender opstellen. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen de organisatie.
  • Monitoring. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Meten en optimaliseren. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Dag 3: Facebook en Social Media Marketing
College 5:

  • Optimaliseren van een Facebook bedrijfspagina vanuit je concept.
  • Hoe krijg je likes en fans, wat zijn de do’s en dont’s op Facebook?
  • Hoe scoor je op inhoudelijke wijze op Facebook met content?

College 6:

  • Werken met Facebook groepen.
  • Hoe kun je Linkedin inzetten voor social media marketing?
  • Hoe kun je Twitter inzetten voor social media marketing?

Dag 4: Facebook Advertising en Social Media Advertising
College 7:

  • Overview van Facebook Adverteren en andere Sociale Media.
  • Uitleg over de verschillende Facebook advertentie types, targeting optie op Facebook en het opzetten van een advertentie account.
  • Uitleg over de structuur van een advertentie, het gebruik van de 'Ads Create Tool' om de juiste doelstellingen te definiëren.
  • Promotie van je bedrijfspagina, boosten van je updates en editen van bestaande advertenties en campagnes.

College 8:

  • Verfijn je doelgroep met interest targeting en behavior targeting.
  • Het opstellen van het juiste budget en definitief maken van je campagne.
  • Tips om succesvolle advertenties te schrijven en het kiezen van het juiste beeldmateriaal.

Voor wie is de opleiding Social Media Professional bedoeld?

We verwachten dat je openstaat voor nieuwe ontwikkelingen, nieuwsgierig bent naar toepassingen en graag direct aan de slag wilt gaan met hetgeen je hebt geleerd.

Hoe bereid ik me voor?

Hier kun je de whitepaper Social Media Strategy alvast downloaden.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory