Inspiration Factory: E-commerce

23 maart 2023, 18:00 - 22:00
Space to Create, Stationsplein 90, 3511ED Utrecht
Gratis

Duik in één avond in de wereld van E-Commerce!

Inspiration Factory: E-commerce

In 2020 gaven Nederlandse consumenten voor 26,6 miljard euro uit bij webshops. Niet zo gek dus dat steeds meer ondernemers hun online kansen willen vergroten. Steeds meer mkb’ers switchen van bricks naar clicks en webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. Alleen, waar moet je allemaal aan denken als je je online business tot een succes wilt maken?

Duik met ons in één avond in de wereld van E-Commerce. Onder het genot van een hapje en een drankje nemen we je mee in de verschillende kanten van het vak. Of je nou wilt ontdekken of E-Commerce iets voor jou is of dat je meer verdieping zoek: de avond zal je verrassen!

Wat kun je verwachten?

  • Interactieve Masterclasses over de nieuwste ontwikkelingen binnen E-Commerce.
  • één op één opleidingsadvies.
  • De kans om jouw brandende vragen te stellen aan vakexperts.
  • Niet alleen food for thought, maar we zorgen ook voor lekkere hapjes en drankjes.
  • Sluit af met een gezellige borrel en netwerk met vakgenoten.
  • Aanmelden!
Online Marketing Factory

Deze trainers gaan met je aan de slag

 
Chantal Smink
SEO 2023: Google op z’n kop en jij bent er nog niet klaar voor
 
Charida
De traditionele marketeer verdwijnt. Hoe goed ben jij voorbereidt?
 
Sander de Graaf
Klopt jouw Product Detail Pagina?
 
Andries Hiemstra
Cookieless future in E-Commerce: what's in it for me?
 
Mark Kok
Met persoonlijke tips op weg naar een betere e-mail
 
Keynote speaker: Nick Vermeulen van Secrid
Hoe blijf je relevant: Van fabrikant naar merk
 
Chantal Schinkels
Persoonlijk advies voor jouw webshop

Het programma

Ontvangst
18.00 - 18.30 uur
Ontvangst - met hapje & drankje - en ruimte om vragen te stellen aan onze opleidingsadviseurs.
Workshop
19.00 - 19.30 uur
Eerste ronde workshops (5 sessies: Mark, Charida, Andries, Chantal, Sander)
Workshop
19.50 - 20.20 uur
Tweede ronde workshops (5 sessies: Mark, Charida, Andries, Chantal, Sander)
Workshop
20.20 - 20.40 uur
25 min break - Boeklancering Charida
Workshop
20.25 - 20.40 uur
3e één op één sessie in Yellow met Chantal (15 min)
Workshop
20.40 - 21.15 uur
Derde workshopronde keynote plenair (Niek)
Borrel
21.15 uur
Afsluitende borrel
Voor wie is deze Inspiration Factory

Voor wie is deze factory bedoeld?

Dit event is voor iedereen die interesse heeft in het vakgebied E-Commerce. OF je nou je eigen webshop wilt starten, werkt bij een bedrijf, online marketeer bent of E-Commerce medewerker: Iedereen is welkom.

Waar is het

Hoe werkt het?

Dit event is live op onze locatie bij:
Space to Create
Stationsplein 90
3511 ED Utrecht

Waarom je deze factory niet wil missen

  • De laatste trends op e-commerce gebied
  • Tips & tricks
  • Waar moet je aan denken

Het evenement is geweest

Impressie van het laatste event: Communicatie & Branding Factory

Over de trainers

Chantal Smink

We weten allemaal dat SEO enorm snel verandert en je dus bij moet blijven. Toch komt SEO in de praktijk vooral neer op dezelfde optimalisaties die wel al 10 jaar doen. Wie klaar wil zijn voor de toekomst, moet verder kijken dan enkel de algoritme updates.

Chantal laat je in deze sessie zien wat er gebeurt, hoe Google omgaat met keywords en welke donkere wolken er boven het e-commerce landschap hangen. Na deze sessie neem jij gegarandeerd je prioriteitenlijstje kritisch onder de loep.

Bio:
Chantal Smink is sinds 2010 actief in de SEO-wereld. Ze werkte lange tijd aan klant- en bureauzijde maar is inmiddels freelance SEO-strateeg. Ze schreef een boek over de andere aanpak van SEO en heeft een goed beluisterde podcast op Spotify. Van Chantal hoor je niet de geijkte SEO-trucjes, in plaats daarvan komt ze met een verhaal waarvan jij over een jaar wilde dat je het vandaag gehoord had.

Charida

AI is het marketing vakgebied volledig aan het opschudden. Chat GPT en Dalle-2 zetten het marketing vakgebied op z’n kop. Maar wat is er nog meer? En nog belangrijker: hoe goed ben jij voorbereidt? Ontdek in 25 min wat AI is, hoe jij je kan voorbereiden, en concrete AI-toepassingen waar jij als marketeer direct mee aan de slag kan.

Sander de Graaf

Webshops zijn er in veel soorten en maten. Maar welke zijn nou goed en welke niet? Een goede manier om dat te ontdekken is door te kijken naar de de pagina waarop jouw product staat beschreven; de product detail pagina (de PDP).

In een korte vlucht staan we stil bij de elementen van een PDP, zowel voor B2C als B2B. Maar snel gaan we naar de proef op de som! Iedereen kan een eigen case indienen en daar gaan we doorheen om te kijken of de PDP klopt. Dus: neem jouw case mee, dan doen we samen de rest.

Bio:
Sander de Graaf heeft diverse bedrijven opgericht en is al een jaar of 10 actief in de e-commerce met zijn eigen digital agency. Hij heeft veel ervaring met het bedenken, uitvoeren en verbeteren van e-commercestrategieën bij zeer uiteenlopende bedrijven. In een constant veranderende wereld van techniek, klantwensen en bedrijfsuitdagingen is er geen moment stil te zitten. Er is altijd veel te zien en leren. Sander is gepassioneerd over de vraag ‘hoe doen bedrijven dat dan?’ als het gaat over e-commerce innovatie en digitalisering, ook is hij altijd op zoek naar eenvoudige en praktische oplossingen voor complexe vraagstukken.

Andries Hiemstra

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in marketing en e-commerce. Wat gebeurt er (meteen) na het verdwijnen van third party cookies? Als marketeer en organisatie staan we voor een keuze: hoe balanceer je privacy, beveiliging en het leveren van een gebruikservaring op maat? Andries Hiemstra neemt jou mee wat er nu zoal gebeurt rondom cookieless, zijn visie op deze ontwikkelingen en concrete aanbevelingen die jou verder helpen.

Bio:
Andries Hiemstra is een gepassioneerde digital professional met meer dan 15 jaar werkervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Vanuit [ah]consulting inspireert, adviseert en ondersteunt hij bedrijven tot 1:1 op het gebied van digital marketing, e-commerce en business transformaties. Daarnaast is Andries (gast)docent bij een aantal hogescholen en opleidingsinstituten waar hij zijn kennis en ervaring deelt.

Mark Kok

Dat de inbox volloopt met e-mails zien we allemaal. Dat we persoonlijk en relevant moeten zijn om je mail toch op te laten vallen is voor ons ook vast gesneden koek. Maar doen we dat in de praktijk ook wel? Tijdens deze masterclass gaan we met z'n samen jullie eigen e-mails onder de loep nemen. Wat gaat er goed? En misschien nog wel belangrijker voor deze sessie: wat kan er beter of waar liggen er kansen?

Bio:
Mark Kok is bijna 5 jaar actief in de e-mailmarketingwereld en nu ruim 2 jaar werkzaam bij Spotler. Hij heeft zich binnen deze organisatie gespecialiseerd in e-commerce. Dagelijks spreekt hij marketeers die werkzaam zijn in de retail, in e-commerce, maar ook in travel & toerisme. Allemaal hebben zij de uitdaging om de inzet van e-mail marketing (automation) te verbeteren en optimaliseren voor betere resultaten. Mark helpt hen daarbij om de juiste keuze te maken in de tooling hiervoor, maar ook met concreet advies en tips & tricks.

Keynote speaker: Nick Vermeulen

Secrid is een Nederlands familiebedrijf en maker van de Cardprotector. Hierbij kun je op een veilige manier pasjes mee opbergen zonder dat ze op afstand kunnen worden uitgelezen. Het bedrijf heeft in 1995 de eerste versie van cardprotector geïntroduceerd. Inmiddels werken meer dan 100 medewerkers aan de toekomst van Secrid. Ze hebben 8.500 retailpunten wereldwijd. In plaats van steeds goedkoper te produceren kiest Secrid voor beter en duurzamer. Nick Vermeulen, e-commerce specialist bij Secrid vertelt hoe ze het bedrijf hebben veranderd van fabrikant naar merk om op lange termijn relevant te zijn en te blijven.

Bio:
Nick Vermeulen werkt al 4 jaar bij Secrid als e-commerce specialist. Hierin is hij verantwoordelijk voor de website richting de consument. De afgelopen jaren heeft Nick zich vooral gefocust op de internationale uitbreiding, een nieuwe Brandsite (secrid.com) en het verhogen van traffic. Alles met het oog op het verbeteren van de online ervaring voor de consument.

Chantal Schinkels

Chantal heeft haar kennis over e-commerce vooral opgedaan door te doén. Tien jaar geleden begon ze een webshop, waarvoor ze alles zelf regelde. Zo leerde ze in razend tempo de kneepjes van het vak. Inmiddels begeleidt ze andere bedrijven bij hun e-commerce-activiteiten, bijvoorbeeld door mee te denken over hun strategie en online zichtbaarheid. Ze deelt haar kennis via blogs en trainingen, en schreef een boek: De IT Girl: hoe overleef je een door mannen gedomineerde werkvloer?

Bedankt voor jullie komst

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Opgeslagen
Opgeslagen in favorieten