Van gewone naar loyale klanten
Je zit op een terras met vrienden, de zon schijnt en je hebt dorst. Heel veel dorst en je hebt zin in cola. Op dat moment komt de ober aan je tafel staan en vraagt: Wat willen jullie drinken? Je lacht en zegt: “Ik heb zin in een enorm glas cola!” De ober kijkt je aan en zegt: "Helaas, de cola is vandaag niet geleverd, mag het ook Fanta zijn?” Teleurgesteld bestel je een Fanta en terwijl de ober terug naar binnen loopt zeg je tegen je vrienden: “Geen cola… hoe bestaat het?”.
Even later komt de ober naar buiten met jullie bestelling, maar in plaats van een Fanta staat er een blikje cola op het dienblad. Bij het uitserveren van de drankjes zegt de ober: “Ik ben even naar de snackbar hiernaast gelopen en heb twee blikjes cola gekocht. Dus mocht je zo zin hebben in nog een blikje, die staat koud in de koelkast.” Wat een klantgerichtheid, denk je en helemaal gelukkig begin je jouw blikje leeg te drinken.
De kans is groot dat je dit verhaal vertelt op een verjaardag, het werk of de sportclub naderhand. Het is dus goed om te beseffen dat hele kleine gebaren een enorme impact op de klanttevredenheid en loyaliteit kunnen hebben. Het leuke is, loyale klanten komen steeds weer terug. Dat bespaart veel marketingkosten…!
Wil jij een avond ondergedompeld worden op het gebied van klantgerichtheid? Schrijf je dan in voor het event!
Laat deze experts je inspireren
Jos Burgers
Keynote - Eén fan per dag
- Van gewone naar loyale klanten
- Met kleine toepassingen een schokeffect realiseren in klanttevredenheid en klantenbinding
- Fans creëren die blijven terugkomen en jouw merk/product doorvertellen
Letty de Nijs
Workshop - Neuromarketing in de Praktijk
- Hoe beïnvloed jij je doelgroep zodat zij een product/dienst gaan kopen?
- (Marketing)keuzes maken op basis van gedragswetenschappelijk onderzoek
- Zeer handige persuasion technieken
- Overtuigingsprincipes toepassen binnen de gehele customer journey