How to: Facebook retargeting instellen
Retargeting is een marketingtechniek waarbij advertenties ingericht worden op mensen die al eerder op je website zijn geweest of op een andere manier in contact zijn geweest met jouw product of dienst. Het doel is om deze mensen te herinneren aan jouw bedrijf en hen te overtuigen om een aankoop te doen. Retargeting is vaak erg effectief, omdat mensen al interesse hebben getoond. Het kan leiden tot een hogere conversie. In onderstaand stappenplan leggen we je uit hoe je een Facebook retargeting instelt.
Zo stel je een Facebook retargeting in
Belangrijk! Je kunt een retargeting pas instellen als je Facebook-pixel juist ingesteld. Kom je daar niet uit? Neem dan contact op met je webdeveloper: die installeert ‘m in een handomdraai.
Zo stel je een retargeting campagne op Facebook in:
1. Open je advertentieaccount en ga naar Doelgroepen.
2. Klik rechtsboven op Doelgroep maken en kies voor Aangepaste doelgroep.
3. Vervolgens zie je een aantal verschillende bronnen. Zo kun je mensen retargeten die interactie hebben gehad met je Facebook- of Instagram pagina, die een leadformulier geopend hebben, of die op je website geweest zijn. In dit geval kiezen we voor die laatste.
4. Hier zie je als eerst de Pixel die gekoppeld zit aan het advertentieaccount en de Gebeurtenissen. Je kunt bij gebeurtenissen voor alle pagina’s kiezen, maar ook voor specifieke pagina’s. Die tweede is interessanter, omdat je dan je retargeting groep meer specificeert.
In het voorbeeld kiezen wij voor bezoekers die een blog hebben bezocht. Dit doen we door “URL bevat /blog” in te voeren. Behoud kun je zelf bepalen, maar een periode van 90 dagen (3 maanden) is gebruikelijk. Verder geef je de doelgroep een duidelijke naam en klik je op Doelgroep maken.
5. Ga nu terug naar je advertentie-overzicht en open een campagne. Kopieer een bestaande Ad-set, en geef die een duidelijke naam: Retargeting blogs 90 dagen.
6. Ga naar je Doelgroep en haal alle oude instellingen eruit. Vervolgens klik je op Aangepaste doelgroepen en vind je hier je zojuist aangemaakte doelgroep terug. Selecteer en maak je campagne verder af!
Meer leren over Facebook advertising
Wil jij je bedrijf laten groeien met behulp van Facebook-advertenties en leren hoe je doelgerichte campagnes opzet en optimaliseert? In onze hands-on training leer je alles wat je nodig hebt om zelf snel aan de slag te gaan. moet weten om succesvolle Facebook-advertenties te maken.