Blog

Gastbloggen: zo wordt het een succes

Gastbloggen is een ideaal middel om je expertstatus te versterken. Zeker als je blog gepubliceerd wordt op een populair platform kun je er veel mensen mee bereiken. Vaak heeft zo’n platform veel meer bezoekers dan je eigen website én je spreekt een nieuw publiek aan. Daarnaast kan het een mooie manier zijn om een backlink naar je website te verzamelen. Goed voor je vindbaarheid! Maar hoe zorg je ervoor dat een blog van jouw hand op zo’n groot platform geplaatst wordt? Doorloop de volgende 6…


Succesvol zakelijk bloggen: give before you take

Hoe schrijf je blogs met een zakelijk doeleinde, zonder al te commercieel over te komen? Deze vraag kwam vaak terug toen ik een aantal ondernemers vroeg wat ze lastig vinden aan bloggen. Het antwoord is vrij simpel: verander het doel van de blog. Schrijf je blog niet om iets te verkopen, maar om de lezer te helpen. Give before you take. Waarom bloggen als je toch niks gaat verkopen? Omdat deze strategie op de lange termijn wel verkopen gaat opleveren!


Instagram posts inplannen - de beste apps

Plaats jij jouw Instagram posts nog op de standaard manier? Je leven wordt een stuk makkelijker als je ze voortaan vooraf gaat inplannen. Dat scheelt tijd en zorgt ervoor dat je jouw Instagram account nog effectiever kunt gaan inzetten. In dit artikel vergelijken we een aantal van de meest populaire apps om je Instagram posts mee in te plannen.


Creatief zijn kun je leren - 10 tips

Je kent er vast wel eentje: een typische creatieveling. Hij zit altijd vol met wilde ideeën, kan leuk schrijven of tekenen en weet in zijn brein altijd net een andere afslag te pakken. Sommige mensen lijken een aangeboren talent te hebben voor creativiteit. Misschien is dat ook wel echt zo. Toch kun je, ook als je jezelf totaal niet creatief vindt, leren om creatief te zijn. Je kunt het triggeren en trainen. Zelf heb ik ook mijn creatieve en minder creatieve periodes. Dat heeft te maken met mij…


Vernieuwde website? Zorg dat je jouw rankings niet verliest.

Je nieuwe website ziet er gelikt uit en is veel gebruiksvriendelijker dan de oude website. Jij bent heel blij met het resultaat. Maar dan… stort ineens het aantal bezoekers en daarmee ook het aantal conversies in elkaar. Als je pech hebt kost je dat zomaar duizenden euro’s aan omzet. De website die je veel meer zou moeten gaan opleveren blijkt juist het tegenovergestelde effect te hebben. Je zou zeker niet de eerste zijn die het overkomt. Zelfs grote bedrijven als Transavia en de Rabobank …


Inloopavond - Werken bij Competence Factory en Space to Create

Op donderdag 16 augustus organiseert Competence Factory een inloopavond voor professionals die benieuwd zijn hoe het is om te werken bij ons bedrijf en dochteronderneming Space to Create. Ben jij op zoek naar een job als accountmanager of officemanager? Dan leren we je graag kennen!


Maak jij al gebruik van e-mailmarketing automation?

De laatste tijd hoor je het regelmatig: “E-mailmarketing is ouderwets”, “Mensen lezen geen mails meer”, “E-mailmarketing werkt niet meer”. Niks is minder waar. E-mailmarketing is nog steeds een ontzettend krachtig kanaal, als je het op de juiste manier inzet. Uit onderzoek (Emarketer, 2017) blijkt dat bedrijven e-mailmarketing nog steeds veelvuldig inzetten én daar een hele goede return on investment op behalen. Door middel van automation wordt het nog makkelijker om de juiste boods…


SEO-teksten schrijven, hoe doe je dat?

Wil je een hoge positie scoren in de zoekmachines, dan zijn je teksten (naast de techniek en autoriteit van je website) heel belangrijk. Zoekmachines zoals Google gebruiken je teksten namelijk om te bepalen of jouw website/pagina een goede match is voor een bepaalde zoekopdracht. De afgelopen jaren is er veel veranderd als het gaat om het schrijven van SEO-teksten. Door slimme technieken kan Google steeds beter bepalen welke pagina het meest relevant is voor een zoekopdracht en welke pagina de g…


Meet the trainer: Marieke Pijler

 

Marieke Pijler is onderneemster in hart en nieren. Haar bedrijf Brand Density verzorgt de online marketing en branding voor verschillende start-ups en gevestigde merken. Marieke heeft een MBA in Marketing- en Supply Chain Management en is een enorme geek als het gaat om de laatste marketingontwikkelingen. Die deelt ze overigens graag tijdens haar trainingen!


Commercieel schrijven: een gesprek met je lezer

Je lezer hangt aan je lippen, wordt steeds enthousiaster en is aan het einde van de tekst overtuigd van jouw product of dienst. Een goede commerciële tekst doet precies dat. Maar hoe schrijf je zo’n tekst? Het antwoord is eigenlijk heel simpel: zie je tekst als een verkoopgesprek met je lezer. Het grote verschil met een echt verkoopgesprek is natuurlijk dat je het niet tegen één persoon hebt, maar tegen heel veel mensen tegelijkertijd. Toch kun je een tekst ook als een gesprek laten aanvoel…


Meer nieuws

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events