1. Maak social mediaprofielen om backlinks te creëren.

Zoekmachines bepalen de 'autoriteit' en 'relevantie' van je website gedeeltelijk aan de hand van het aantal links dat naar jouw domein verwijst vanaf andere websites; backlinks.

Er zijn een aantal backlinks die je zelf kunt maken, namelijk van social mediasites. Een link naar je site tweeten zal niet veel doen. Maar een link plaatsen in je openbare profiel telt zeker!

En wat mensen vaak vergeten: er zijn honderden Web 2.0 sites waar je een account kunt aanmaken en een link kunt plaatsen in je profielbeschrijving.

Deze backlinks zullen niet zoveel impact genereren als een persvermelding op Forbes.com, maar ze zijn een begin.

Maak daarom 10 tot 12 social media-accounts aan met links naar je site.

Dit kan je SEO een flink duwtje in de goede richting geven.

Oh, en bekijk deze spreadsheet met 289 Web 2.0-sites voor inspiratie ;)

Google+ pagina van National Geographic
Een backlink op Google+

 

  1. Fix je broken links met Google Search Console.

Wat gebeurt er als je de URL van een pagina op je website wijzigt, bijvoorbeeld van "/about" in "/about-us"?

Uiteraard moet je dan alle links op je site wijzigen.

Maar hoe zit het met links 'ergens' op internet die naar de oude pagina verwijzen? Iedereen die hierop klikt, ziet nu een lelijke 404-error.

Je kunt achterhalen of je site inkomende links naar niet-bestaande pagina's heeft met de gratis Search Console van Google.

Fix de broken links door permanente 301-redirects in te stellen op vergelijkbare inhoud. Op deze manier behoudt je het SEO-goud dat deze backlinks bieden.

 

  1. Test de laadsnelheid van je site met Google's PageSpeed Insights

Google heeft een sterke voorkeur voor sites met een geweldige gebruikerservaring. Eén ding dat het algoritme echt haat, zijn pagina's en sites die te langzaam laden.

Maar wat is "te langzaam"?

Je kunt je site testen met Google's PageSpeed Insights om hierachter te komen.

Een van de meest voorkomende redenen voor trage sites is het aantal — en de grootte van — afbeeldingen. Ze zijn vaak niet geoptimaliseerd voor internet.

Maar weet je wat pas echt geweldig is aan PageSpeed Insights? Het geeft je niet alleen tips om te verbeteren, het helpt je ook om die dingen echt op te lossen.

Zo kun je bijvoorbeeld automatisch web-geoptimaliseerde versies van alle afbeeldingen, scripts en CSS downloaden op je site.

Makkelijker kunnen we het niet maken!

Google PageSpeed Insights
PageSpeed Insights voor www.apple.com

 

  1. Gebruik Unsplash voor gratis stockphotos.

Zoals je waarschijnlijk weet is een abonnement op Shutterstock behoorlijk prijzig.

Maar zelf reis je ook weer niet wekelijks naar IJsland, of waar dan ook, om je eigen fantastische foto's te maken.

Een fijn alternatief is Unsplash, de gratis database voor prachtige foto's met een hoge resolutie.

Deze foto’s zijn echt helemaal gratis. Je mag ze gebruiken voor commerciële doeleinden en je hoeft niet eens de fotograaf te vermelden–hoewel het natuurlijk aardig is als je dat wel doet.

Unsplash
unsplash.com

 

  1. Gebruik Facebook's nieuwe Lead Ads voor leadgeneratie.

Probeer je serieus nog steeds leads te genereren door mensen van je Facebook ad naar een landingspagina met een formulier te sturen?

Dan heb je vast nog niet gehoord van Facebook's nieuwe Lead Ads.

Dat is OK, niemand is perfect ;)

Met Lead Ads kunnen Facebook-gebruikers een volledig formulier invullen en verzenden zonder Facebook te verlaten.

Ze kunnen je eBook downloaden, zich aanmelden voor je nieuwsbrief, je productdemo aanvragen en nog veel meer zonder de extra stap te moeten zetten naar een andere website.

En het mooiste van alles is dat de formulieren vooraf zijn ingevuld met informatie die de gebruiker al heeft gedeeld met Facebook. Hierdoor is het nog eenvoudiger voor hen om jou hun contactgegevens te geven.

Bekijk de Facebook Lead Ads-pagina om te beginnen!

 

Meer weten over Growth Hacking? Misschien is de training wat voor je!

 

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events