Laat zien wat je waard bent

Een blog is een ideale manier om te laten zien wat je waard bent. Een sterk inhoudelijk artikel, een overzicht met handige tools of tips, jouw kijk op een actuele ontwikkeling, jouw afwijkende mening… Allemaal manieren waarop je laat zien dat jij bovenop de laatste ontwikkelingen zit, heel veel kennis hebt en het anders doet dan de rest. Met zo zo’n partij gaan mensen graag in zee! Je hoeft je product of dienst dus helemaal niet letterlijk aan te prijzen om mensen er enthousiast over te maken.

Geef je niet te veel weg?

Dit is iets wat veel ondernemers spannend vinden. Wat als mijn concurrentie met mijn kennis aan de haal gaat? En wat als mensen het zelf gaan doen in plaats van dat ze mij inschakelen? Tja, kan gebeuren natuurlijk. Toch hoef je hier over het algemeen echt niet bang voor te zijn. Concurrenten kunnen je echt niet zomaar nadoen en je potentiële klanten hebben vaak helemaal geen zin en tijd om jouw dienst zelf uit te voeren. Soms kan het resultaat van een blog zelfs zijn dat de lezer denkt: dat is ingewikkelder dan ik dacht, laat ik dat maar aan een expert overlaten. Natuurlijk hoef je in je blogs ook niet alles weg te geven. Je geeft net genoeg weg, zodat je potentiële klanten gaan verlangen naar meer.

Afbeeldingsresultaat voor aida model

De eerste stap van de sales funnel

Ook al leveren blogs vaak niet direct sales op, ze kunnen er zeker wel een rol in spelen. Blogs vormen namelijk een hele goede eerste stap in de sales funnel. Binnen die funnel doorloopt de potentiële klant verschillende fases. Hoe verder in het proces, hoe meer de prospect openstaat voor een aankoop. In de eerste fase kent de potentiële klant jou nog niet zo goed. Misschien weet hij zelfs nog niet dat jouw oplossing op hem van toepassing is. Een verkoopboodschap is in deze fase dus nog niet op zijn plaats. De potentiële klant is in deze fase vooral op zoek naar informatie. Hij moet zich nog meer bewust worden van zijn probleem en de mogelijke oplossingen daarvoor.

De volgende stap

Na die eerste fase is het natuurlijk wel belangrijk dat de potentiële klant ook naar de volgende fase overgaat. Om dit te stimuleren kun je verschillende dingen doen. Je kunt mensen bijvoorbeeld opvolgen via e-mailmarketing of ze advertenties laten zien op Facebook. Zorg dan voor een Facebookpixel (zodat je bezoekers van de blog kunt retargeten) en prijs in je blog een whitepaper of ebook aan (die mensen alleen kunnen downloaden als ze een e-mailadres achterlaten).

Meer leren over hoe je contentmarketing effectief kunt inzetten? Meld je dan aan voor onze Training Contentmarketing!

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events