Cursus Conversie optimalisatie

Ma 25, di 26 september 2017
Bekijk alle trainingsdata en locaties
Vanaf €975,-
Neem optie

Het behalen van conversie is het einddoel voor iedere commerciële organisatie. Wanneer je een website hebt, maar het rendement valt toch tegen, is het van belang erachter te komen wat de redenen zijn waarom de bezoeker niet converteert.  Bij veel sites is het  percentage bezoekers dat converteert, de conversieratio genoemd, zo’n 2%. Wat dus betekent dat de overige 98% van de bezoekers op je pagina, niet doet wat jij wilt dat ze doen. Conversie optimalisatie is in dit geval dus noodzakelijk!

In de cursus Conversie optimalisatie leer je aan de hand van voorbeelden en praktijkgerichte opdrachten hoe je de opbrengsten van jouw website kunt vergroten. Je maakt kennis met de laatste ontwikkelingen op het gebied van vormgeving, interactieve elementen en content op de website, ook de analyse van koopprocessen komt aan bod. Na het volgen van de cursus ben je in staat je website op zo in te richten dat een potentiële klant via de homepage in één beweging de weg weet te vinden naar een productpagina. Vervolgens stapt hij in het verkoopproces met  conversie als resultaat.

Er is in de cursus veel ruimte voor theorie, oefeningen met eigen site, meekijken met anderen en leren van de beste voorbeelden die online te vinden zijn.

Over de docent

eddy boeveDe docent - Eddy Boeve - is een ervaren conversiespecialist die op dagelijkse basis organisaties helpt om hun sites effectief te verbeteren. Dat doet hij o.a. door de psychologie van de consument in de digitale wereld te doorgronden en dit online toe te passen. Hij doet dat net zo graag voor profit als not-for-profit organisaties, en voor grote als kleine ondernemingen. Eddy Boeve geeft vanuit zijn bureau Booming o.a. advies aan de grootste internet retailers van Nederland en geeft bij Competence Factory ook de training Interaction Design.

Wat leer je tijdens de cursus Conversie optimalisatie

  • Conversion Rate Optimization (CRO)
  • Vastleggen van de verkoopfunnel
  • Conversie doelen vaststellen en analyseren in Google Analytics
  • Toepassing van conversie optimalisatie binnen je businessmodel
  • Tools voor conversie optimalisatie
  • A/B testen
  • Conversiegericht schrijven
  • Optimalisatie checkout proces en en herhaalaankopen
  • Interaction Design, buttons en call-to-action
  • Persuasive Design principes: Social Proof, Commitment en Consistentie
    (met experts als Cialdini, McGovern en Eisenberg)

Voor wie is de cursus Conversie optimalisatie bedoeld?

Deze cursus is geschikt voor interaction designers, marketeers, e-commerce specialisten, uitgevers, content specialisten en ondernemers. Kortom iedereen die een voorsprong wil houden op de concurrent en op zoek is naar meer resultaat.

Enige kennis van websites en de terminologie daaromheen is aan te bevelen.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
25
sep
Ma 25, di 26 september 2017
Amsterdam
€975,-
Neem optie
6
nov
Ma 6, di 7 november 2017 Ma  6, di  7 nov
Amsterdam
€975,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

Boek deze cursus met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Opleiding E-commerce

Stap nu in de snelst groeiende ontwikkeling op internet: E-commerce

€195,- voordeel

Meer informatie

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory