Opleiding Online Marketing

Eerstvolgende start op
woensdag 05 april
Opleidingsprijs €2.040,– normale prijs: €2.550,–
Neem optie

Het belang van Online Marketing is de afgelopen jaren explosief toegenomen. Klanten kopen volop online nadat ze zich via zoekmachines en sociale netwerken hebben georiënteerd. Online marketing bestaat uit vele disciplines die uiterst succesvol ingezet kunnen worden indien ze op de juiste manier op elkaar afgestemd worden.

In de Opleiding Online Marketing ontwikkel je zowel strategisch als conceptueel een plan dat je kunt (laten) uitvoeren of waarover je kunt adviseren. Er is veel aandacht voor zowel het maken van het plan alsmede het op de juiste manier inzetten van de verschillende kanalen.

De Opleiding Online Marketing belicht alle Online Marketing aspecten vanuit een breed perspectief, maar bied je tevens de mogelijkheid om direct praktijkgericht aan de slag te gaan. De docenten behoren allen tot de top in Nederland en begeleiden je met hun brede ervaring.

Wat leer je tijdens de opleiding Online Marketing

Online Marketing Strategie - College 1
Je krijgt de belangrijkste theorie en gaat de diepte in met de belangrijkste online marketing kanalen. Aan bod komen:

  • De belangrijkste recente ontwikkelingen en cijfers op het gebied van Search Engine Marketing, Social Media Marketing en Content Strategie.
  • Mogelijkheden en onmogelijkheden van internetmarketing.
  • De plaats van Online Marketing binnen de huidige marketingmix.
  • Leer van ‘do’s and dont’s’ en succesvolle strategieën van anderen.

Online Marketing Strategie - College 2
Je leert de SWOT Analyse zodat je kunt beginnen met het schrijven van een Online Marketing Plan.

  • Hoe maak je een SWOT-analyse en welke modellen kun je gebruiken?
  • Welke doelstellingen kun je hanteren?
  • Hoe schrijf je een Online Marketing plan en wat word je implementatieplan
  • Leerzame voorbeelden van succesvolle online marketing strategieën uit het binnen- en buitenland

Online Marketing Strategie - College 3
Je leert minder bekende online marketing kanalen kennen en hoe je een strategie moet implementeren. Aan bod komen:

  • De belangrijkste recente ontwikkelingen en cijfers op het gebied van Video Marketing, Viral Marketing, Affiliate Marketing en Email Marketing.
  • Bespreking van je plan van aanpak en evaluatie

Online Marketing Strategie - College 4
Er is ruimte om aan het Online Marketing plan verder te werken. De docent geeft individuele feedback.

  • Hoe zorg je ervoor dat je doelen worden behaald en krijg je grip op de ROI (Return on Investment)
  • Hoe kun je je doelstellingen monitoren en bijsturen?
  • Individueel advies van de docent over je implementatie plan

Google Analytics - college 1

  • Google Analytics installeren
  • Webanalytics /webstatistieken bekijken en interpreteren
  • Online doelstellingen invoeren (Key Performance Indicatoren)
  • Inrichten rapportages en dashboards

Google Analytics - college 2

  • Google AdWords koppelen aan Google Analytics
  • Optimaliseren website en online campagnes
  • Analyse bezoekgedrag: landingpagina's, bounce rates, clickpad en conversie
  • Analyse van online campagnes: zoekmachine resultaten en andere campagnes
  • Andere statistiekpakketten

Facebook marketing - college 1

  • Wat is een Facebook-pagina?
  • Wat kan er allemaal op een Facebook-pagina?
  • Doel van je aanwezigheid op Facebook bepalen.
  • Je doel vertalen in een plan van dag tot dag.
  • Voor de eerste twee tot vier weken je kalender vullen.
  • De eerste week concreet invullen met vijf items.

Facebook marketing - college 2

  • Optimaal samenspel tussen eigen site en Facebook
  • E-mailbestand en persoonsprofielen database opbouwen met behulp van de Facebook pixel.
  • Je doelgroep steeds verder verfijnen en daarmee conversie verhogen.
  • Statistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie.
  • De belangrijkste 'Do’s and don'ts'
  • Best practices van diverse organisaties.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) en marketing - college 1

  • Wat is Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en hoe verhoudt dit zich tot zoekmachine adverteren (SEA)?
  • Hoe werken de verschillende zoekmachines en directories?
  • Wat zijn de verschillende modellen?
  • Wat is hun wijze van verzamelen, algoritme van ranking, etc.?
  • Wat zijn de voordelen voor het optimaliseren van de organische zoekresultaten (SEO) ten opzichte van Search Engine Advertising (SEA)?
  • Hoe zoekt mijn doelgroep?

Zoekmachine optimalisatie (SEO) en marketing - college 2

  • Hoe kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet ik op letten?
  • Hoe optimaliseer ik een bestaande site en hoe een nieuw te maken site?
  • Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe word ik opgenomen in de verschillende zoekmachines en directories?
  • Hoe zet ik een effectieve zoekmachine marketing campagne op?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn inspanningen?

Voor wie is de opleiding Online Marketing bedoeld?

We verwachten dat je openstaat voor nieuwe ontwikkelingen, nieuwsgierig bent naar toepassingen en graag direct aan de slag wilt gaan met hetgeen je hebt geleerd.

Lesmateriaal bij Opleiding Online Marketing

Je ontvangt al het benodigde materiaal van de trainers tijdens de colleges.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over ons