Opleiding Online Marketing

Start
wo 20 juni 2018

in Utrecht

Opleidingsprijs: €2.040,-

Normale prijs: €2.550,-

Aantal colleges: 10

Tijdsduur opleiding: 3 tot 4 maanden

In de opleiding Online Marketing ontwikkel je zowel strategisch als conceptueel een plan dat je kunt (laten) uitvoeren of waarover je kunt adviseren

Normaal 2.550,- Nu 2.040,- (excl. BTW) Uw voordeel is €510,-
Reserveer vrijblijvend

Het belang van Online Marketing is de afgelopen jaren explosief toegenomen. Klanten kopen volop online nadat ze zich via zoekmachines en sociale netwerken hebben georiënteerd. Online marketing bestaat uit vele disciplines die uiterst succesvol ingezet kunnen worden indien ze op de juiste manier op elkaar afgestemd worden.

In de Opleiding Online Marketing ontwikkel je zowel strategisch als conceptueel een plan dat je kunt (laten) uitvoeren of waarover je kunt adviseren. Er is veel aandacht voor zowel het maken van het plan alsmede het op de juiste manier inzetten van de verschillende kanalen.

De Opleiding Online Marketing belicht alle Online Marketing aspecten vanuit een breed perspectief, maar bied je tevens de mogelijkheid om direct praktijkgericht aan de slag te gaan. De docenten behoren allen tot de top in Nederland en begeleiden je met hun brede ervaring.

Wil jij op de hoogte blijven van vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Wat leer je tijdens de opleiding Online Marketing

Cursus Online Marketing Strategie

College 1

  • De belangrijkste recente ontwikkelingen en cijfers op het gebied van Search Engine Marketing, Social Media Marketing en Content Strategie.
  • Mogelijkheden en onmogelijkheden van internetmarketing.
  • De plaats van Online Marketing binnen de huidige marketingmix.
  • Leer van ‘do’s and dont’s’ en succesvolle strategieën van anderen.

College 2

  • Hoe maak je een SWOT-analyse en welke modellen kun je gebruiken?
  • Welke doelstellingen kun je hanteren?
  • Hoe schrijf je een Online Marketing plan en wat word je implementatieplan
  • Leerzame voorbeelden van succesvolle online marketing strategieën uit het binnen- en buitenland

College 3

  • De belangrijkste recente ontwikkelingen en cijfers op het gebied van Video Marketing, Viral Marketing, Affiliate Marketing en Email Marketing.
  • Bespreking van je plan van aanpak en evaluatie

College 4

  • Hoe zorg je ervoor dat je doelen worden behaald en krijg je grip op de ROI (Return on Investment)
  • Hoe kun je je doelstellingen monitoren en bijsturen?
  • Individueel advies van de docent over je implementatie plan

Cursus Google Analytics I

College 1

  • Google Analytics installeren
  • Webanalytics /webstatistieken bekijken en interpreteren
  • Online doelstellingen invoeren (Key Performance Indicatoren)
  • Inrichten rapportages en dashboards
  • De toenemende rol van Google Tag Manager

College 2

  • Google AdWords koppelen aan Google Analytics
  • Optimaliseren website en online campagnes
  • Analyse bezoekgedrag: landingpagina's, bounce rates, clickpad en conversie
  • Analyse van online campagnes: zoekmachine resultaten en andere campagnes
  • Andere statistiekpakketten

Cursus Facebook Marketing

College 1

  • Recente ontwikkelingen: het laatste nieuws over het algoritme en nieuwe mogelijkheden met Facebook-marketing
  • Pagina’s, groepen en events: wanneer zet je wat in?
  • Organische posts versus Facebook-advertising
  • Doelgroepen-targeting op Facebook
  • Chatbots en Messenger-marketing
  • Facebook stories en samenspel met Instagram

College 2

  • Stappenplan voor Facebook marketingstrategie: eigen case formuleren
  • Het opstellen van SMART doelen voor je Facebook marketingstrategie
  • Contentstrategie voor Facebook: samenspel tussen Facebook en je website
  • Engaging content: terugkerende formats waarmee je volgers bindt
  • Plannen en posten: FAQ's en handige tools
  • Facebook statistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie

Cursus Zoekmachineoptimalisatie/ SEO

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine adverteren (SEA)?
  • Hoe werken  Google en Bing en welke SEO tips werken specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuilding strategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt mijn doelgroep en hoe verwerk ik dat in mijn zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet ik op letten?
  • Hoe optimaliseer ik een bestaande site en hoe optimaliseer ik een nieuw te maken site?
  • Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn inspanningen?
  • Hoe zet ik een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit de zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg ik voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Voor wie is de opleiding Online Marketing bedoeld?

We verwachten dat je openstaat voor nieuwe ontwikkelingen, nieuwsgierig bent naar toepassingen en graag direct aan de slag wilt gaan met hetgeen je hebt geleerd.

Lesmateriaal bij Opleiding Online Marketing

Je ontvangt al het benodigde materiaal van de trainers tijdens de colleges.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over Competence Factory