Opleiding NIMA A - Online Marketeer

Eerstvolgende start op
maandag 27 februari
Opleidingsprijs €2.600,– normale prijs: €4.050,–
Neem optie
€2500,‐ GRATIS
opleidingsbudget?


Lees meer
16 PE punten

Wil je als Online Marketeer aan de slag of je competenties op dit vlak aanvullen en vergulden met een NIMA A diploma? En wil je alle inhoudelijke vakken tot in de puntjes beheersen?

Dan biedt het onderstaand programma de beste vulling die je je maar kunt voorstellen. Want je krijg maar liefst 8 volle cursusdagen én de nodige ondersteuning van vakdocenten om het felbegeerde papiertje in één maal te behalen*. Dat betekent dat je dus volop aan de slag kunt tijdens de cursussen én dat je, als je dat wenst, een persoonlijk begeleidingstraject kunt inzetten met een top coach die alles op alles gaat zetten zodat jij je NIMA A certificaat kunt halen!

Wanneer je gebruik maakt van de UWV scholingsvoucher wordt een groot deel van de opleidingskosten gedekt, namelijk €2500,-! Twijfel dus niet langer en schrijf je in voor deze cursus!

 

*De examenkosten bij NIMA zijn externe kosten en zitten niet verwerkt in onze opleidingsprijs.

Wat leer je tijdens de opleiding NIMA A - Online Marketeer

Dag 1 - Online Marketing Strategie
Op dag 1 krijg je veel theorie en ga je de diepte in met de belangrijkste online marketing kanalen.

College 1:

  • De belangrijkste recente ontwikkelingen en cijfers op het gebied van Search Engine Marketing, Social Media Marketing en
  • Content Strategie.
  • Mogelijkheden en onmogelijkheden van internetmarketing.
  • De plaats van Online Marketing binnen de huidige marketingmix.
  • Leer van ‘do’s and dont’s’ en succesvolle strategieën van anderen.

College 2:

  • Leerzame voorbeelden van succesvolle online marketing strategieën uit het binnen- en buitenland
  • Hoe maak je een SWOT-analyse en welke modellen kun je gebruiken?
  • Welke doelstellingen kun je hanteren?
  • Hoe schrijf je een Online Marketing plan en wat word je implementatieplan

Aan het einde van dag 1 krijg je een opdracht mee naar huis: maak een SWOT Analyse en begin met het schrijven van een Online Marketing Plan.

Dag 2 - Online Marketing Strategie
Op dag 2 nemen we wat minder bekende online marketing kanalen onder de loep, besteden we aandacht aan implementatie van de strategie en het meten van ROI. Er is ruimte om aan het Online Marketing plan verder te werken.

College 3

  • De belangrijkste recente ontwikkelingen en cijfers op het gebied van Video Marketing, Viral Marketing, Affiliate Marketing en Email Marketing.
  • Bespreking van je plan van aanpak en evaluatie
  • Hoe zorg je ervoor dat je doelen worden behaald en krijg je grip op de ROI (Return on Investment)

College 4

  • Hoe kun je je doelstellingen monitoren en bijsturen?
  • Individueel advies van de docent over je implementatie plan

Dag 3: Social Media: van Strategie naar concept met het Social Media Canvas

College 5:

  • Wat zijn de laatste trends op het gebied van social media; context en tools?
  • Hoe implementeer je een Social Media strategie met het Social Media Canvas?
  • Luisteren, reageren en interacteren met de CommunicatieRoos.

College 6:

  • Vaststellen van het vertrekpunt: waar staat de organisatie nu? Met tools als Coosto leer je direct wat klanten over jouw organisatie zeggen op Social Media.
  • Tactiek: hoe krijg je een organisatie mee met de inzet van social media?
  • Het schrijven van een strategisch Social Media Plan volgens het Social Media Canvas.

Dag 4: Social Media van strategisch concept naar uitvoering

College 7

  • Welke content heb je nodig en welke content heb je al? Met de Content Audit krijg je snel het juiste inzicht.
  • Op welke platformen zitten de doelgroepen van jouw organisatie? Met de Doelgroep Analyse krijg je duidelijk inzicht.
  • Hoe distribueer je je content op een zinvolle manier? Met het ontwikkelen van het Content Plan krijg je overzicht, structuur en inzicht en wat er moet gebeuren én hoeveel tijd het gaat kosten.

College 8

  • Hoe zet je Facebook, Linkedin, Youtube, Twitter, Google+ en andere sociale platforms effectief in naar aanleiding van je content plan?
  • Hoe zorg je voor consistentie in je vormgeving en je uitingen?
  • Hoe zorg je voor consistentie in je redactionele uitingen en wat zijn de do’s & dont’s op de verschillende netwerken?

Dag 5: Facebook Advertising

College 9:

  • Algemene inleiding
  • Aan de slag
  • Creatie
  • Advertenties maken

College 10:

  • Optimaliseren van je campagne
  • Geavanceerde advertentie opties
  • Take-aways voor topadvertenties

Dag 6: Google Analytics

College 11

  • Google Analytics installeren
  • Webanalytics /webstatistieken bekijken en interpreteren
  • Online doelstellingen invoeren (Key Performance Indicatoren)
  • Inrichten rapportages en dashboards
  • De toenemende rol van Google Tag Manager

College 12

  • Google AdWords koppelen aan Google Analytics
  • Optimaliseren website en online campagnes
  • Analyse bezoekgedrag: landingpagina's, bounce rates, clickpad en conversie
  • Analyse van online campagnes: zoekmachine resultaten en andere campagnes
  • Andere statistiekpakketten

Dag 7: Google Adwords

College 13

  • Werking van het advertentiesysteem. Hoe bepaalt Google de advertentiepositie en op welke manier kun je hier invloed op uitoefenen?
  • Verschil tussen betaalde en organische resultaten
  • Inzicht in de targeting mogelijkheden
  • De verschillende type advertentie-indelingen
  • Aanmaken van een account

College 14

  • Bepalen van de juiste campagne structuur
  • Bepalen van de juiste zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden
  • Schrijven van goede tekstadvertenties
  • Werken met de AdWords interface

Dag 8 - Zoekmachine optimalisatie (SEO)

College 15

  • Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO) en hoe verhoudt dit zich tot zoekmachine adverteren (SEA)?
  • Hoe werken de verschillende zoekmachines zoals Google en Bing?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuilding strategie?
  • Welke SEO technieken zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke SEO technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt mijn doelgroep?

College 16

  • Hoe kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet ik op letten?
  • Hoe optimaliseer ik een bestaande site en hoe optimaliseer ik een nieuw te maken site?
  • Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn inspanningen?
  • Hoe zet ik een effectieve content strategie op die veel verkeer uit de zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg ik voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Aan het einde van de NIMA A opleiding kun je het NIMA A examen aanvragen bij NIMA. De kosten voor dit diploma staan los van de opleidingskosten bij Competence Factory.

Voor wie is de opleiding NIMA A - Online Marketeer bedoeld?

Je bent leergierig, staat open voor nieuwe ontwikkelingen en hebt enige werkervaring. Ervaring in het marketing werkveld is een pré maar geen vereiste.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over ons