Opleiding Google Master

Eerstvolgende start op
donderdag 04 mei
Opleidingsprijs €3.707,– normale prijs: €4.942,–
Neem optie
€2500,‐ GRATIS
opleidingsbudget?


Lees meer

Wil jij alles, maar dan ook echt alles weten van Google? Hoe je websites kunt optimaliseren zodat je de zoekmachine domineert, hoe je met Google Adwords op een eenvoudige manier met één druk op de knop nieuwe klanten kunt vinden én hoe je met Google Analytics al je inspanningen kunt monitoren en beïnvloeden?

Dan is deze Google Master Opleiding een must voor je!

Na deze opleiding heb je maar liefst drie Google certificaten in je broekzak: het Google Adwords Fundamentals Examen, de Google Analytics Individual Qualification én je mag je Google AdWords Certified Online Advertentie Professional noemen! Als je daarmee niet de (arbeids)markt verovert, weten wij het ook niet meer!

Wat leer je tijdens de opleiding Google Master

Dag 1: Adwords

College 1

  • Werking van het advertentiesysteem. Hoe bepaalt Google de advertentiepositie en op welke manier kun je hier invloed op uitoefenen?
  • Verschil tussen betaalde en organische resultaten
  • Inzicht in de targeting mogelijkheden
  • De verschillende type advertentie-indelingen
  • Aanmaken van een account

College 2

  • Bepalen van de juiste campagne structuur
  • Bepalen van de juiste zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden
  • Schrijven van goede tekstadvertenties
  • Werken met de AdWords interface

Dag 2:Adwords

College 3

  • Je budget effectief inzetten
  • Resultaten meetbaar maken
  • Kansen signaleren

College 4

  • Je biedingen bepalen
  • Verschillende type bied strategieën toepassen
  • Je account laten groeien

Na het nodige huiswerk ga je enkele weken later verder met:

Dag 3: Adwords

College 5

  • Recap van voorgaande stof
  • Meerdere accounts beheren
  • Bulkbewerkingen met de AdWords editor uitvoeren

College 6

  • Voorbereiding op het examen
  • Proefexamen
  • Tijd om vragen te stellen
  • Examen

Dag 4: Adwords

College 7

  • Inzicht in trends en mogelijkheden van zoekadvertenties
  • Advertentie optimalisatie
  • Hoe ben je succesvol met de juiste targeting
  • Meer resultaat uit shopping
  • Succesvolle bied strategieën

College 8

  • Budgetoptimalisatie
  • Automatische regels gebruiken
  • Effectieve remarketingstrategie opzetten
  • Toepassen van AdWords scripts
  • Handige tools te gebruiken

Na het nodige huiswerk ga je verder met:

Dag 5: Adwords

College 9

Tijdens deze dag behandelen wij de volgende onderwerpen:

  • Rapporten opstellen
  • Toeschrijvingsmodellen toepassen
  • Geavanceerde optimalisatie

College 10

  • Tijdens dit college bereiden we je optimaal voor op het examen.
  • We behandelen een proefexamen
  • Er is tijd om vragen te stellen
  • Daarna is het tijd om het examen af te leggen

Uiteraard is er daarna de mogelijkheid om met je medestudenten een klein examenfeestje te vieren!

Dag 6: Analytics

College 11

  • Google Analytics installeren
  • Webanalytics /webstatistieken bekijken en interpreteren
  • Online doelstellingen invoeren (Key Performance Indicatoren)
  • Inrichten rapportages en dashboards
  • De toenemende rol van Google Tag Manager

College 12

  • Google AdWords koppelen aan Google Analytics
  • Optimaliseren website en online campagnes
  • Analyse bezoekgedrag: landingpagina's, bounce rates, clickpad en conversie
  • Analyse van online campagnes: zoekmachine resultaten en andere campagnes
  • Andere statistiekpakketten

Dag 7: Analytics

College 13

  • Google Tag Manager (GTM) in de praktijk
  • Custom dimensies
  • Custom statistieken
  • Dimension Widening (data import)
  • Conversie attributie

College 14

  • Extra aandacht voor implementatie (meten van events)
  • Tag - management (implementatie van Google Analytics)
  • Aangepaste rapportages
  • Voorbereiding op het Google IQ (Individual Qualification) examen
  • Afname van het IQ (Individual Qualification) examen

Dag 8: Analytics

College 15

  • Data collectie: Google Tag Manager
  • Datalayer variabelen
  • Triggers en tags
  • A/B testing: opzetten en optimaliseren

College 16

  • Technische inrichting van A/B tests
  • Optimalisatie en analyse van A/B tests
  • Voorbereiding op het IQ examen
  • Afname van het IQ examen

Na dit examen is er uiteraard gelegenheid om een klein examenfeestje te vieren!

Dag 9: Zoekmachine Optimalisatie

College 17

  • Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO) en hoe verhoudt dit zich tot zoekmachine adverteren (SEA)?
  • Hoe werken de verschillende zoekmachines zoals Google en Bing?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuilding strategie?
  • Welke SEO technieken zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke SEO technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt mijn doelgroep?

College 18

  • Hoe kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet ik op letten?
  • Hoe optimaliseer ik een bestaande site en hoe optimaliseer ik een nieuw te maken site?
  • Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn inspanningen?
  • Hoe zet ik een effectieve content strategie op die veel verkeer uit de zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg ik voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Dag 10: Seo Proof schrijven

College 19

  • Hoe werkt Google?
  • Wat betekent relevantie?
  • Het belang van linkbuilding nieuwe stijl.
  • SEO – proof schrijven : presentatie over de werking van Google en tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken.
  • SEO strategie opzetten.
  • Cases: waarom zijn bepaalde sites goed vindbaar?

College 20

  • Keyword analyse maken
  • Ok, en waar laat ik deze woorden op de pagina?
  • Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google.
  • De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid.
  • Welke keyword-density moet ik gebruiken?
  • Redigeertips
  • Afronding, vragen en evaluatie : mogelijkheid om zelf eigen teksten te laten beoordelen door de groep of docent.

Let op: bij voorkeur boek je de opleiding in deze volgorde. In overleg met één van onze opleidingsadviseurs kun je hier echter ook van afwijken.

Gerelateerde trainingen

Waarom
Competence Factory?

  • Kleine groepen
  • De beste trainers met praktijkachtergrond
  • 6 x per jaar gratis deelname aan de Inspiration Factory
  • Kosteloos intake-adviesgesprek
  • Mogelijkheid tot persoonlijke coaching
  • Beste prijs/kwaliteit van Nederland
  • Geen verborgen kosten
Meer over ons