Hoe kom je bovenaan in Google?

Hoe kom je bovenaan in Google? Hoe werkt het nou precies? Om bovenaan in Google te komen is het belangrijk om je te gaan focussen op specifieke zoekwoorden. Hoe meer er op een bepaald zoekwoord gezocht wordt, hoe meer concurrentie er zal zijn. Door een concurrentie- en een zoekwoordenanalyse te maken, krijg je meer inzicht in wat je ervoor moet doen om die positie bovenaan in Google te claimen!

 

Hoe kom je bovenaan in Google?

Aan de hand van je zoekwoordenanalyse kun je bepalen op welke zoekwoorden je je teksten gaat optimaliseren of schrijven. Je kijkt dan naar het zoekvolume per maand en de moeilijkheidsgraad: die geeft op een schaal van 0-100 een indicatie van de concurrentie. Zo kun je een zoekwoord hebben waar wel 5.000 keer per maand op wordt gezocht, maar die een moeilijkheidsgraad heeft van 80, maar ook een zoekwoord waar (maar) 300 keer per maand op wordt gezocht, maar met een moeilijkheidsgraad van 11. In dit geval kan het slim zijn om voor het zoekwoord te kiezen waar minder op gezocht wordt, maar de kans wel hoger is dat je bovenaan komt in Google!

Het optimaliseren en schrijven van je teksten om op bepaalde zoektermen bovenaan in Google te komen, noemen we SEO: Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie).

 

Linkbuilding

Een ander belangrijk onderwerp in SEO is linkbuilding. Door linkjes van andere websites naar jouw website te vergaren, vindt Google je relevant. En dan hebben we het niet over startpagina-linkjes, maar hoogwaardige links. Verwijst er bijvoorbeeld een nieuwssite of een pagina als de Belastingdienst naar jouw website? Dan is dat erg goed voor je rankings in Google.

 

Google Advertenties

Ook met Google Ads kun je je plek bovenaan in Google claimen, dat is echter wel betaald. Google Ads, voorheen bekend als Google Adwords, is het belangrijkste advertentieprogramma van Google waarmee je advertenties bovenaan zoekresultaten kunt plaatsen. Dit verhoogt je zichtbaarheid doordat de advertenties boven de organische zoekresultaten worden getoond. Je hebt volledige controle over het budget van je advertentiecampagne en betaalt alleen wanneer iemand op jouw advertentie klikt. Door het koppelen van zoekwoorden aan je advertenties, worden ze alleen getoond aan gebruikers die deze zoekwoorden intypen. Daarom is het van belang om zorgvuldig te overwegen welke zoekwoorden relevant zijn voor je advertenties.

 

Waarom is het belangrijk om bovenaan in Google te komen?

Bovenaan in Google komen heeft als doel om meer verkeer naar je website te trekken. En meer verkeer leidt in het algemeen tot meer omzet. Wist je dat:

  • 94% van de internetgebruikers in Nederland gebruikt Google als zoekmachine.
  • 90% van alle zoekers op Google kijkt niet verder dan de eerste resultaten pagina bij de zoekmachine.
  • Alle bezoekers op Google zijn potentiële leads voor jouw bedrijf, bovenaan in Google komen is belangrijk om de concurrenten voor te zijn.

 

Bovenaan in google komen?

Wil jij met jouw website bovenaan google komen? Leer alle benodigde tips en tricks van onze trainers die dagelijks hiermee bezig zijn in de praktijk.

CF

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake
Of neem contact op
CF

Jessie
Opleidingsadviseur

Nienke
Opleidingsadviseur

Marianne
Clientmanager L&D

Jessie, Nienke, Marianne
Opleidingsadviseurs

You Got This!
Cursisten geven ons een 9,3 Onze cursisten belonen onze opleidingen gemiddeld met een 9,3
Lees de reviews
Cursisten beoordelen onze opleidingen gemiddeld met een 9,3.
9,3
9,3
4,7 / 5

Over Competence Factory

Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. In 1991 waren we de eerste met internettrainingen en opleidingen in nieuwe media. En nog steeds zetten we de trend, met vooruitstrevende opleidingen in de vakgebieden van de toekomst. Ook zorgen we dat jouw ontwikkeling na je training niet ophoudt: voor én na de lessen staan we voor je klaar. Zien we je gauw?

Bekijk de video

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen en events

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Opgeslagen
Opgeslagen in favorieten