Leren luisteren naar je innervoice!
We leven in een wereld vol data, deadlines en dashboards. Alles moet meetbaar zijn en in een strak schema passen. Herken jij dit ook? Best vermoeiend he..
Maar er is hoop, want als we naar de toekomst kijken zeggen de trends dat er een beweging gaande is. Intuïtie is terug van weggeweest en misschien wel belangrijker dan ooit.
Steeds meer creatieven, strategen en ondernemers ontdekken hoe waardevol het is om weer te vertrouwen op onze eigen zintuigen. Ze zijn veel belangrijker dan je denkt. Als je van je idee een concreet concept wil maken is je gevoel een van de belangrijkste schaakstukken. Anders kijken, anders denken en anders handelen. Met Creative Concepting leer je hoe je dat doet en hoe je creatieve denktechnieken toepast. Je gaat terug naar de basis: jouw innerlijke kompas. Want geloof het of niet, daar liggen de beste ideeën op je te wachten.
Wat heb je eigenlijk nodig voor een sterk concept?
Naast het gebruiken van je intuïtie is het minstens zo belangrijk om op zoek te gaan naar de ziel van jouw merk. Of je nou voor een baas werkt of voor jezelf. Kijk eens naar binnen. Wat zie, hoor en voel je? Welke ideeën en gevoelens komen naar boven? Dat is jouw innervoice en die heeft meer te vertellen dan je denkt.
Ook visieontwikkeling hoort erbij. Je onderzoekt waar we staan in de wereld, waar we vandaan komen en waar we naartoe willen. Pas dan snap je wat de gebruiker echt nodig heeft en waarom die dat nodig heeft. Of waarom juist niet.
Wat ook niet mag ontbreken is het antwoord op de vraag waarom een grondig marktonderzoek essentieel is om te doen?
Leer hoe je je intuïtie gebruikt als uitgangspunt voor sterke concepten. Zo kom je van abstracte ideeën tot een concreet verhaal. Of je nou werkt aan een campagne, merkstrategie of productlancering: jouw idee krijgt richting en lading.
Van gevoel naar verhaal
Een sterk concept is meer dan een goed idee. Tijdens de training Creative Concepting leer je hoe je dat idee uit je hoofd krijgt en omzet in een krachtig verhaal van maximaal een half A4’tje. Je maakt scherpe keuzes, onderbouwt je concept met slimme argumenten en zet het helder op papier. Zo heb je straks een concreet en overtuigend concept in handen. Klaar om te presenteren aan je team, opdrachtgever of leidinggevende. Geen losse flarden meer, maar een verhaal met impact.
Leer anders denken, kijken en doen
Wil jij ook deze manier van kijken, voelen en handelen leren? Bekijk dan mijn training Creative Concepting. Hier leer je hoe je volgens een eenvoudig, concreet 6-stappenplan tot een innovatief concept komt. Je hoeft niet ‘creatief’ te zijn. Als je nieuwsgierig bent, ben je al halverwege.
Ondertussen is mijn tip: luister altijd naar je innervoice, die vertelt je vaak genoeg welke weg de beste is. See you!