inloggen/aanmelden

Visuele content is onmisbaar in je marketingplan. Met goede foto’s en video’s houd je de aandacht van je publiek toch het beste vast. Maar hoe creëer je snel kwalitatieve visuals? Ontdek hoe je met Midjourney AI beeldmateriaal maakt dat écht impact maakt.

Wat is Midjourney AI?

Midjourney is een geavanceerde AI-tool voor beeldgeneratie. Je voert een korte of uitgebreide opdracht in (‘prompt’) en de AI creëert daar direct een visual van: een afbeelding of zelfs een video.

Zo werkt Midjourney AI

Je typt een beschrijving in en Midjourney AI vertaalt jouw letterlijke instructies naar een visual. Soms zijn een paar zinnen genoeg, soms helpt een gedetailleerde prompt. Het is vooral een kwestie van uitproberen.

Wat maakt visuals uit Midjourney AI zo goed?

Met Midjourney AI heb je een virtuele studio binnen handbereik. Geen weken wachten op een ontwerp, maar razendsnel je creatieve ideeën tot leven brengen. Je brainstormt samen met de tool en krijgt in minuten nieuwe voorstellen terug. De perfecte mix van jouw creativiteit en slimme technologie. Het resultaat? Een flexibel en vrij creatief proces, waarin je snel kunt experimenteren en je ideeën kunt verfijnen. Met AI-beeldgeneratie ontdek, creëer en innoveer je op een manier die eerder ondenkbaar was.

Hoe gebruik je Midjourney AI voor marketing?

Met Midjourney AI maak je visuals voor allerlei marketingdoeleinden:

  • Branding – Ontwerp visuals die precies bij je merk passen. Zo voorkom je het gebruik van stockfoto’s.
  • Advertenties – Maak van elk product of dienst een unieke visual waar je kan spelen met verschillende settings.
  • Productconcepten – Ontwerp een nieuw product of verpakking. Gebruik die visual in presentaties of als inspiratie voor verdere uitwerking.
  • Storytelling – Breng je social media-, website- en e-mail content tot leven met beelden die je verhaal versterken.
  • Informatieverstrekking – Zet complexe informatie om in duidelijke visuals.
  • Creatieve boards – Inspireer je team met een moodboards vol AI-beelden. Ideaal als je een rebranding overweegt!
  • A/B-testing – Laat Midjourney meerdere varianten van een afbeelding genereren. Test vervolgens welke visual het beste scoort bij je doelgroep.

Aan de slag! Zo schrijf je een goede Midjourney prompt

Het geheim van een sterke visual? Een goede prompt.. Hoe beter jouw input, hoe beter de output. Maar hoe je jouw prompt van beter naar best krijgt? Volg deze tips op.

  • Wees specifiek

Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat je op een visual wilt zien. Noem sowieso het onderwerp, de kleuren, stijl en sfeer aan.

Voorbeeld : ‘Een lichtroze parfumflesje met een gouden dop in art-decostijl op een mahoniehouten tafeltje in een zacht verlichte kamer’.

  • Gebruik parameters

Experimenteer met instellingen als –ar 16:9 voor beeldverhouding of –no om iets weg te laten.

  • Blijf testen en verfijnen

Kleine aanpassingen in je prompt maken groot verschil. Ben je niet tevreden met een visual? Pas je prompt (subtiel) aan.  Learning by doing!

Waarom Midjourney AI tijd en geld bespaart

Je weet nu dat een goede prompt het halve werk is, maar waarom is Midjourney eigenlijk zo populair?

  • Snelheid

Een visual is binnen enkele minuten gemaakt. Dit bespaart jou flink wat tijd in je marketingproces.

  • Kostenbesparing

Met Midjourney versterk je je creatieve skills. In plaats van afhankelijk te zijn van externe ontwerpers, visualiseer je sneller ideeën en verken je nieuwe concepten. Maar Midjourney vervangt de expertise van ontwerpers niet, maar helpt je wel efficiënter te werken door AI als creatieve partner te benutten. Het draait niet om vervangen, maar om samenwerken en het vergroten van je creatieve mogelijkheden.

  • Kwaliteit

In de afgelopen paar jaar heeft de tool flinke ontwikkelingssprongen gemaakt. De kwaliteit van de visuals is nu goed en wordt ook iedere dag weer beter.

Verrijk je kennis in AI-beeldcreatie

Heb je al wat prompts in gedachten en kun je niet wachten om Midjourney slim en creatief te gebruiken? Volg dan de Training AI Beeldcreatie. Je leert scherpe prompts schrijven en ontdekt ook tools als Stable Diffusion en Flux. In deze training ontdek je hoe je met deze tools je eigen foto’s – of die van je klant – gebruikt om meer impact te maken met een rijkere beeldtaal. Je werkt met eigen visuals of die van je klant en traint zelfs een model van een virtueel persoon of product. Na de training heb jij je certificaat en de skills om je marketing direct te versterken met slimme, visuele content.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Opgeslagen
Opgeslagen in favorieten

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.