Welke van de Google Ads trainingen past bij mij?
Stel je wilt adverteren via Google Ads, maar je hebt eigenlijk naar eigen zeggen niet de volledige kennis over het programma. Hoe haal je dan het maximale uit jouw geld dat je eventueel in campagnes steekt? Wij begrijpen heel goed dat je dan graag je kennis naar een hoger niveau tilt met één van de zovele Google Ads trainingen die er online te vinden zijn. Maar daarmee sta je dan ook gelijk voor de vraag “Welke Google Ads training past bij mij?”. Waarschijnlijk twijfel je op basis van jouw huidige kennisniveau of je moet kiezen voor een basis- of gevorderde variant. Je bent niet de enige! Daarom helpen wij je in deze blog om het verschil tussen Google Ads Basis en Google Ads Gevorderd te verhelderen.
Google Ads voor beginners
Heb je nog helemaal geen of weinig kennis van Google Ads en wil jij kennismaken met de Google Ads basisprincipes? Dan zal je moeten kiezen voor de training Google Ads Basis. Naast natuurlijk de mensen zonder enige ervaring met Google Ads is deze training ook geschikt voor als je al wel enkele zoekcampagnes hebt opgezet, maar niet weet hoe je deze maximaal kan optimaliseren. Of heb je nog nooit gewerkt met display- of Performance Max campagnes? Dan leer je dat ook in de basistraining. Zo leer je over de fundamentele basisprincipes van Google Ads. Denk bijvoorbeeld aan hoe je:
- Een Google Ads-account aanmaakt;
- Een budget bepaalt voor je advertenties;
- Op de juiste manier targeting gebruikt;
- Zoekwoorden inzet en welke;
- Welke advertentiesoorten er beschikbaar zijn.
Natuurlijk is dit slechts een klein voorproefje, want je leert nog veel meer. Het uiteindelijke doel van de basistraining is om jou van alle kennis te voorzien, zodat jij met vlag en wimpel het Google Ads Search certificaat van Google haalt. Je snapt hoe het opzetten van een campagne werkt en hoe je dit ook zelfstandig doet. Je begrijpt bovendien alle advertentiesoorten volledig en met jouw nieuw opgedane kennis kan jij onderbouwen waarom je een specifieke advertentiesoort inzet voor jouw campagnes.
Valt jouw keuze op de training Google Ads Basis?
Herken jij jezelf in het bovenstaande verhaal? Wil jij de stap nemen om jouw (marketing)kennis te verrijken met alle ins en outs over de Google Ads basisprincipes, die fundamenteel zijn voor jouw eerste advertentie successen? Volg dan de training Google Ads Basis en ga aan de slag met jouw eigen Google Ads-account.
Jezelf verder ontwikkelen in Google Ads met de gevorderde training
De gevorderde Google Ads-training is bedoeld voor jou als je goed begrijpt hoe je campagnes aanmaakt, welke zoektermen effectief zijn, welke advertentie soort je wanneer inzet, en ga zo maar door. In andere woorden: Je begrijpt de basis van Google Ads, maar wil er meer uithalen en jezelf dus verder ontwikkelen. Bijvoorbeeld om te leren hoe je advertenties, buiten de basis om, optimaliseert en hoe je effectief data inzet om betere resultaten te behalen. Waar ga je dan allemaal mee aan de slag?
- Je gaat aan de slag met uitdagende analyses en optimalisaties;
- Alles komt voorbij: Van positieanalyse, margeanalyse tot aan gedragsanalyses;
- Ook leer je alles over bod optimalisatie voor het maximaal mogelijke resultaat uit jouw campagnebudgetten.
Net als bij de basistraining sluiten we de training voor gevorderden af met een persoonlijk succesmoment in de vorm van een Google Ads Search examen, waarna jij naar huis gaat met een Google certificaat op zak. Vergeet bovendien natuurlijk de gezonde dosis aan nieuwe kennis niet. Zo til jij de campagnes in jouw Google Ads-account naar een hoger niveau.
Let op!
Beschik je niet over de basiskennis van Google Ads? Dan is onze gevorderde training helaas niet geschikt voor jou. Bij het volgen van het gevorderde programma zonder begrip van de basisprincipes, haal je namelijk niet het optimale uit de lesstof en kan jij jezelf niet verder ontwikkelen in Google Ads. Je moet te veel bijleren om aansluiting te vinden bij je medecursisten. Vergis je daarom niet in de niveaus, want ook met de basistraining ligt het niveau hoog. Ontwikkel jezelf dus in kleine, behapbare stappen tot een expert.
Twijfels over de keuze?
Merk jij dat je de uitgebreide basiskennis van Google Ads al onder de knie hebt? Dan kan je een volgende stap nemen in jouw ontwikkeling. Volg de training Google Ads Gevorderd en ga aan de slag met geoptimaliseerde campagnes. Twijfel je daarentegen nog over jouw keuze? Wij begrijpen je! Onze opleidingsadviseurs staan voor je klaar om jou te voorzien van een passend advies. Zo bepalen we samen welke training het beste bij jou past!