inloggen/aanmelden

Futureproof met Suzanne Olsthoorn

In de nieuwste aflevering van De Future Proofcast spreken Ruby en Eva met socialmedia-expert Susanne Oudshoorn. Als trainer, spreker en consultant helpt zij bedrijven en professionals strategischer en effectiever met socialmedia omgaan. In deze aflevering deelt ze haar inzichten over algoritmes, engagement en de rol van authenticiteit. Luister de aflevering op Spotify of bekijk ‘m op YouTube. Hieronder zetten we de belangrijkste lessen voor je op een rij.

Verbeter je socialmediastrategie:

1. Meer volgers? Niet altijd beter

Veel bedrijven en ondernemers willen groeien op socialmedia, maar Susanne zegt dat het aantal volgers niet altijd het belangrijkst is. ‘Kijk eerst of je de volgers die je al hebt, überhaupt bereikt,’ zegt ze. Engagement is veel waardevoller dan een groot aantal volgers dat niet op je content reageert.

2. LinkedIn wordt persoonlijker – en dat is oké

LinkedIn verandert. Er verschijnen steeds meer persoonlijke verhalen, en sommigen vrezen dat het platform op Facebook begint te lijken. Susanne vindt dit geen negatieve ontwikkeling: ‘Mensen willen niet alleen zakelijke updates, maar ook de persoon áchter het bedrijf of de functie leren kennen. Zolang het je professionele merk ondersteunt, draagt het bij aan authenticiteit.’

3. Instagram: kwaliteit boven kwantiteit

Moet je nog dagelijks posten om zichtbaar te blijven? Volgens Susanne is dat achterhaald. ‘Consistentie is belangrijker dan frequentie. Het algoritme beloont niet per se wie het meest post, maar wie relevant en waardevol is voor zijn volgers. Focus dus op kwaliteit in plaats van kwantiteit.’

4. Twitter (X) is niet dood, maar heeft niches

Sinds de overname door Elon Musk is Twitter, nu X, flink veranderd. Toch is het platform niet dood, stelt Susanne. ‘Voor sommige doelgroepen en niches blijft het waardevol, zeker voor communities en fans die elkaar rondom een specifiek onderwerp vinden. Het ligt eraan hoe je het inzet.’

5. De ultieme social media hack

Dé geheime truc om succesvol te worden op socialmedia? Die bestaat niet. Maar Susanne benadrukt één gouden regel: ‘Zorg dat je mensen in de eerste seconden van een video of post weet te pakken. Mensen scrollen gedachteloos door hun feed. Wil je opvallen? Wees relevant en trek direct de aandacht.’

Beluister de aflevering op Spotify of bekijk ‘m op YouTube.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Opgeslagen
Opgeslagen in favorieten

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.