Laat je inspireren door expert Jessie
In de tweede aflevering van De Future Proofcast gaan hosts Ruby en Eva in gesprek met Jessie de Booij, Content Marketeer en trainster bij Competence Factory. Zij deelt waardevolle inzichten over onder andere content marketing. Je kunt deze inspirerende aflevering nu beluisteren via Spotify of bekijken op YouTube. In dit artikel zetten wij drie van Jessie’s interessante inzichten voor je op een rijtje.
AI als sparringpartner voor short-form content
Voor Jessie is AI inmiddels onmisbaar als werkbuddy. Generatieve AI, zoals ChatGPT zijn ideaal in te zetten voor short-form content, zoals het schrijven van korte teksten. Onthoud daarbij wel: Wat je erin stopt, bepaalt wat eruit komt. Met andere woorden; met een goede prompt als input, kun je ook pas goede output verwachten. Gebruik de AI-teksten voor de outline of een draft en herschrijf ze daarna nog zelf, om je eigen perspectieven, ervaringen en mening eraan toe te voegen met jouw eigen creativiteit. Zo zorg je ervoor dat het eindresultaat wel klinkt als iets wat uit jouw pen is komen vloeien.
Zonder video content geen goede marketing
Om goed zichtbaar te zijn met jouw merk, heb je video content nodig. Om aan het begin van de marketing funnel op te vallen bij jouw doelgroep én verder te groeien, moet je met video’s te vinden zijn op social media, inclusief YouTube. Video is geen trend meer, maar inmiddels een vereiste voor je content marketing, aldus Jessie. Ga daarom aan de slag met video’s die maximaal 60 seconden duren, oftewel short-form video content.
Het gaat niet om wat bij je past, maar waar je doelgroep is
Er zijn natuurlijk heel veel social media kanalen om jouw content op te delen. In het kiezen van de kanalen waarop je zichtbaar wil zijn, draait het niet om wat bij jouw merk past, maar om waar je doelgroep aanwezig is. Je wil tenslotte de juiste mensen bereiken, legt Jessie uit. Koppel de content die je er vervolgens deelt aan jouw intrinsieke waarde om de juiste boodschap over te brengen.