- Maak een kosten-baten analyse van alles wat met communicatie te maken heeft. Bepaal wat de extra winst is als u sneller en actueler met informatie naar buiten komt.
- Betrek alle geledingen van uw organisatie en vraag ideeën en input van iedereen voor een slimmer en goedkoper communicatie proces.
- Bepaal aan de hand daarvan wat u zelf inhouse of op de eigen afdeling kunt gaan halen.
- Onderzoek waar Printing On Demand (POD) kostbare brochures kunnen vervangen.
- Overweeg de aanschaf van (kleuren) printmogelijkheden inhouse of onderzoek de mogelijkheden van uw drukwerk leveranciers.
- Koop 1 of meerdere Apple computers. Deze hebben veel goedkope en gratis software om professionele uitingen te maken (print/video/web).
- Onderzoek de rol van uw website. Zijn er (meer) mogelijkheden om uw doelgroep actief te betrekken in de content van uw site?
- Bepaal de benodigde ervaring voor slimme inhouse communicatie. Onderzoek het huidig kennisniveau van uw mensen.
- Zorg voor de juiste kennis en train eventueel uw medewerkers. Deze laatste tip is natuurlijk niet objectief ;-)
Succes,
Competence Factory
Ps. Onze zusterorganisatie Appoint kan u helpen door het bemiddelen van tijdelijke consultants op het gebied van o.a. internet, affiliate marketing, database marketing, printing on demand e.d.