1. Hoewel de meeste social media websites enkel gebruikt zouden moeten worden om goede content te promoten, zijn er ook social media websites waar je eenvoudig een link kunt toevoegen aan je profielpagina. LinkedIn bijvoorbeeld, maar zo zijn er meer voorbeelden.
2. Sommige algemene startpagina’s en directories, zoals DMOZ, de Yahoo! Directory of Startpagina.nl zijn de moeite van het toevoegen waard. Voeg je site hierbij toe in de meest relevante categorie.
3. In bepaalde gevallen zijn ook branche-specifieke start- of linkpagina’s de moeite waard. Let hierbij goed op de kwaliteit van de pagina.
4. Ook regionale startpagina’s en directories behoren tot de mogelijkheden. Ook hierbij geldt weer: kwaliteit gaat vér boven kwantiteit.
5. Publiceer mooie, schokkende, afwijkende of artistieke foto’s via Flickr, waarbij je eveneens -op je profielpagina- een link kunt plaatsen.
6. Schrijf een artikel over een aanverwant onderwerp en publiceer dit op een relevante website uit je branche.
7. Relevante links in Wikipedia artikelen, Google groups of andere vraag-en-antwoord fora mogen wellicht voorzien zijn van een rel=nofollow attribuut, maar kunnen (indirect) wel voor links zorgen zijn die wél gevolgd worden door zoekmachines.
8. Voeg je RSS feed toe aan relevante RSS directories.
9. Als je een blog hebt, kun je deze toevoegen aan de betere blog-startpagina’s en directories.
10. Gebruik PR-websites bij de distributie van je persberichten. Zorg ervoor dat je persbericht één of meer klikbare links naar je website bevat.
11. Heb je een mooi design? Voeg je website toe aan CSS directories of doe mee aan webdesign wedstrijden. Een design is vaak niet eens taal gebonden, dus kijk ook buiten de landsgrenzen.
12. Twitter. Plaats een simpel berichtje van maximaal 140 karakters bij het plaatsen van een nieuw artikel of de lancering van een persbericht. Je volgers zijn hier wellicht in geinteresseerd.
Bron: tribal-im.com