Maarten Koolen is eigenaar en oprichter van twee merkenbureaus. Eerder dit jaar volgde hij de opleiding Google Ads Certified Professional. Tijdens de opleiding leerde hij om via zoekmachines te adverteren en alles uit Google Ads te halen. We stelden hem een paar vragen.
Wat is je huidige functie en wat doe je precies?
Ik ben eigenaar en oprichter van twee merkenbureaus: Intellectueeleigendom.nl en MerkenSpot. We zijn een bureau dat zowel merken als modellen van verschillende organisaties registreert. Een merk is de naam van een bedrijf, product of dienst en zorgt ervoor dat je het alleenrecht hierop krijgt. Een model is een ontwerp, vorm of tekening, zoals bijvoorbeeld het flesje van Coca-Cola.
Dit doen we in de Benelux, EU en andere landen wereldwijd. Niet alleen voor grote multinationals, maar juist ook voor start-ups, scale-ups en verschillende stichtingen en goede doelen.
Waarom ben je de opleiding Google Ads Certified Professional gaan volgen?
Ik lees allerlei boeken om m’n marketingkennis te verbreden. Hierin wordt vaak benadrukt dat het voor bedrijfseigenaren belangrijk is om betrokken te zijn bij de keuzes die op het gebied van marketing worden gemaakt. Dus ook bij SEA. Om mee te kunnen praten en zelf te kunnen beoordelen of het marketingteam de juiste keuzes maakt, leek het me essentieel om de opleiding Google Ads Certified Professional te volgen.
Welke nieuwe skills en kennis heb je opgedaan?
De belangrijkste skills die ik heb opgedaan zijn het optimaliseren van campagnes en het herkennen van opschaalmogelijkheden. Kortom: met het juiste budget je biedstrategie optimaliseren.
Aan wie zou je deze opleiding aanraden?
Aan m’n collega’s van de marketingafdeling en mijn compagnons. Ik investeer graag in de persoonlijke groei van mijn collega’s en daarom zou het mooi zijn als het marketingteam deze opleiding ook gaat volgen. Daarnaast zou het ook leuk zijn voor mijn compagnons, zodat we breder kunnen sparren over de te kiezen strategie.
Welke training is je het meest bijgebleven van de opleiding?
De laatste opleidingsdag (Google Ads Expert), is me het meeste bijgebleven. Samen met de trainer gingen we diep in op onze eigen campagnes en keken we naar die van anderen in de groep.
Hierdoor werd inzichtelijk waarmee ik op de goede weg ben, maar zeker ook wat (veel) beter kan. Samen met de trainers hebben we aan knoppen gedraaid om campagnes te optimaliseren.
De belangrijkste les is dat het noodzakelijk is om vlieguren te maken. Dus continu bezig blijven met Google Ads en bijsturen waar nodig. Alleen op die manier kun je leren wat werkt en wat niet.
Heb je nog overige opmerkingen?
De opleiders hebben een behoorlijk hoog niveau. Hun kennis en ervaring is echt goed.
De opleiding werd in mijn geval verzorgd door Jeroen en Bryan van Fosby. Dat is een online marketingbureau dat dag in dag uit bezig is met Google-campagnes. En dat is te merken ook. Het zijn dus geen trainers die doorvertellen wat ze ergens gelezen hebben, maar die echt spreken uit ervaring. Ze weten waar ze het over hebben!
Meer informatie over de opleiding
Lijkt jou dat ook wel wat? Bekijk dan de opleiding Google Ads Certified Professional.