Na een tijd als creatief gewerkt te hebben was Sander Kramer toe aan verandering. Hij sprak een opleidingsadviseur van Competence Factory en besloot de schoolbanken weer in te gaan en de opleiding Online Marketeer te volgen. Daarmee sloeg hij een nieuwe richting in, waarin hij strategisch denken en creatief uitvoeren met elkaar combineerde. Het resultaat? Een nieuwe baan en veel nieuw werkplezier.
Op zoek naar verdieping
Na zijn studie art direction en design ging Sander aan de slag als art director. Hij zette zijn eigen bureau op waarmee hij zich specialiseerde in de retailbranche. Een succesvolle zet, want al snel had Sander twaalf mensen in dienst en haalde hij talloze opdrachten binnen. Sander werkte in verschillende rollen en deed diverse opleidingen, maar kreeg toch het gevoel dat hij stilstond in zijn persoonlijke ontwikkeling. ‘Toen besloot ik Competence Factory te bellen.’
Advies en opleiding van Competence Factory
Sander kende Competence Factory al: collega’s van hem hadden weleens trainingen gevolgd bij de Digital Design School. Sander: ‘Na een gesprek met de opleidingsadviseur koos ik voor het traject Online Marketing, met de trainingen Onlinemarketingstrategie, Google Analytics, Facebookmarketing en Zoekmachineoptimalisatie (SEO).’ Daarnaast besloot hij de trainingen Design Thinking en Interaction Design te volgen. ‘Zo kreeg ik genoeg tools in handen om zelfstandig aan de slag te gaan. De trainer was heel inspirerend. Ik had natuurlijk al de nodige ervaring met conceptontwikkeling en design, maar het verhaal was toch verfrissend. Het was de meest inspirerende training die ik heb gevolgd.’
Nieuwe baan, vernieuwde aanpak
Inmiddels heeft Sander een nieuwe baan: hij werkt als online marketingmanager bij een reisorganisatie in Amersfoort, waar hij drie verschillende labels in de markt zet. Een mooi vervolg op zijn opleiding bij Competence Factory. Sander: ‘Ik ben net een paar maanden bezig, maar het is super om te merken dat alles wat ik geleerd heb, nu in de praktijk aan de orde komt.’
Naast zijn baan is Sander nog een dag per week actief met zijn eigen concept- en designbureau. Ook hier merkt hij een groot voordeel van zijn opleidingstraject: ‘Ik stel opdrachtgevers gerichtere marketingvragen en ga dieper in op de bedoeling van het design, de merkidentiteit en de strategische achtergrond. Ook de creatieve uitvoering doe ik zelf. Veel klanten vinden het prettig om alles bij één partij te kunnen beleggen. De combinatie van strategisch denken en creatief uitvoeren bevalt goed.’
Ben je ook toe aan een carrièreswitch? Bel onze opleidingsadviseurs voor advies op maat: 030 - 2078200.