Elk kwartaal openen we onze factory-deuren voor ons netwerk van online marketeers, communicatieprofs, innovators, creatieven, webdevelopers en UX-designers. Vanavond stond in het teken van Google. Met ruim 150 bezoekers waren we weer volledig uitverkocht.
Geen saaie presentaties, maar 5 actieve workshops van onze trainers. De bezoekers zijn aan de slag gegaan met SEO, lokale campagnes, Analytics, Datavisualisatie en YouTube. Wát een energie en positiviteit bij de deelnemers! Hier de highlights van de avond, en natuurlijk de party pics.
Googler Lisa over YouTube. De kracht van creatie.
Elk jaar bezoeken we met onze cursisten het Google HQ in Dublin. Dat doen we om bijgepraat te worden over trends en ontwikkelingen. Vandaag kwam Google onze kant op. Lisa de Wachter, Partner Media Manager bij Google, kwam de deelnemers bijpraten over effectieve creatie voor Youtube. Met haar ABCD principe zijn de deelnemers aan de slag gegaan met creatieve YouTube Ad's voor nieuwe 'brand-babies'. Een sprint voor Oreo + Lego en Mc Donalds + Tesla. Humor!
Toppositie in Google willen we. Hoe de profs dat doen.
Hoe kom je bovenaan in Google? Daar bestaan allerlei trucs en technieken voor. SEO-expert Martijn Drijver zette onze deelnemers aan het werk met een realistische B2B- of B2C-case. Beginnen met zoekwoordonderzoek, daarna ‘Verdeel en heers’: alle fases van de customer journey bespelen. Vervolgens de website structuur verbeteren, structured data toepassen en meta titles en omschrijvingen aanpassen. Klinkt simpel toch? Dat kan het zijn.
Go local. Meer onmichannel sales door sterke lokale campagnes.
Wist je dat 73% van consumenten eerst online 'shopt' voordat ze een instore winkelaankoop doen? En dat deze 'onmichannel klanten' loyaler zijn dan klanten die alleen online of in een winkel kopen? Ze brengen 23% meer terugkerende bezoeken aan de winkel en doen sneller een aanbeveling. Daar kun je lokaal dus echt je voordeel mee doen, aldus Eric Voet. Met voorbeelden van Paracentrum Texel en Kamera Express genoeg inspiratie om mee aan de slag te gaan!
Hidden Analytics en olifanten voor marketeers.
Ok, toegegeven. Veel marketeers (ja ook wij) kijken echt niet dagelijks in Google Analytics en blijven het lastig vinden om de juiste analyses te maken. Want hoe meet je de conversie van je campagne als iemand telefonisch contact opneemt? En hoe meet je B2B bezoeken op je contentpagina's? Met de workshop '5 verborgen kansen in je Analytics' heeft Jeroen de Koning, een van onze best gewaardeerde trainers, daar licht op laten schijnen. Met gescheurde olifanten en attributie voor Ajax-Getafe. Ja, moet je bij geweest zijn :-).
Chocola maken van je data?
Meten is weten, maar wat meet je nou precies? En wat zegt die informatie? In Google Data Studio breng je je online data overzichtelijk bij elkaar, zodat je er makkelijker inzichten uit haalt. Datavisualisatie-specialist Bryan Thijssen gaf een rondleiding door Google Data Studio en vertelde wat je kunt doen om meer uit je data te halen. Want weten is 1. Er daadwerkelijk erop kunnen sturen is goud.
Aan de slag met Google?
In 2020 zelf aan de slag met Google om je website beter vindbaar te maken, meer leads te werven, online campagnes te boosten of klantinzichten te visualiseren? Of je online bureau beter aan te kunnen sturen? Check dan onze Google trainingen en opleidingen, bijvoorbeeld:
- Opleiding Google Master
- Training Google Ads basis
- Training Google Analytics basis
- Training Datavisualisatie met Google Data Studio
- Training Zoekmachineoptimalisatie/SEO
- Training SEO-Copywriting
- Training Google Tag Manager
Volgend event: Future of UX Factory op 14 mei
We werken achter de schermen alweer aan het volgende event: de Future of UX Factory op 14 mei 2020. Deze vindt plaats op onze nieuwe locatie: Stationsplein 90 in Utrecht. Ook hier kunnen we weer maximaal 150 inschrijvingen toelaten. De voorinschrijving is al geopend. Het definitieve programma maken we in maart bekend.