ING heeft een nieuw communicatieproduct: Jonge Leeuwen. Het door Jeroen de Bakkers Lab1111 ontwikkelde concept bestaat uit onder meer een tv-programma, een website en een onderdeel op Hyves.
Het branded-content-concept richt zich op kinderen die van voetbal houden. De samenwerking tussen de KNVB, ING als sponsor van het Nederlands Elftal en Hyves biedt kinderen de mogelijkheid in contact te komen met hun voetbalidolen, de spelers van Oranje.
Voetbaldokter
Op het eerste gezicht lijkt Jonge Leeuwen op een mix van Z@ppSport en WNF Rangers, met social media eraan toegevoegd. Deelnemers moeten eerst lid worden om zich bijvoorbeeld te kunnen opgeven voor een consult van de ‘Voetbaldokter', die in het televisieprogramma - samen met de Jonge Leeuw en een bekende voetballer - wekelijks een voetbalprobleem oplost.
Ook is er een iedere week een quiz over voetbal en wordt een voetbaltruc uitgelegd, die meteen op het veld in de praktijk kan worden gebracht. Het programma is iedere zondag te zien op Disney XD, om 08:35 uur.
Gamen met Hyves-vrienden
Op de website zijn de afleveringen terug te kijken, andere filmpjes te zien en staan de nieuwste voetbalgames, die kinderen kunnen spelen met hun Hyves-vrienden.
Kinderen kunnen alleen via Hyves lid worden van de Jonge Leeuwen: ze moeten dus eerst een profiel op het sociale netwerk aanmaken. Dat is een slimme zet van KNVB-mediapartner De Telegraaf, eigenaar van Hyves.