Fiets kapot? Grote kans dat je even op Google naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker zoekt. Je wilt snel geholpen worden. Door wie maakt niet uit, als jij maar weer kunt fietsen. ‘Lokale’ zoekopdrachten worden meestal op mobiel gedaan, en váák. 4 op de 5 consumenten gebruiken zoekmachines om lokale informatie te zoeken. Dus hoe zorg je dat jouw vestiging bovenaan in de zoekresultaten komt?
Local SEO
De term SEO (Search Engine Optimization) is je vast bekend. SEO betekent dat je je website zo optimaliseert, dat-ie ‘bovenaan’ in Google komt op zoektermen die voor jou belangrijk zijn.
Heeft jouw onderneming een of meer vestigingen, dan moet je ook aan de slag met Google Mijn Bedrijf (GMB). Want klanten kijken misschien vaker op je GMB-profiel dan op je eigen website! Met Local SEO zorg je ervoor dat jouw GMB-profiel aantrekkelijk is én zichtbaar wordt in het lokale 3-pack van Google. Lokale zoekresultaten verschijnen zelfs boven de reguliere, organische zoekresultaten!
Lokale 3-pack van Google?
Ja, dat is een hele belangrijke! In de 3-pack staan de drie lokale bedrijven die voor de zoeker het relevantst zijn. Dat ziet er zo uit:
Google Mijn Bedrijf (GMB)
Die 3-pack moet tiptop op orde zijn, net als je GMB-profiel. Gelukkig heb je volledige controle over de informatie die over jouw bedrijf getoond wordt. Je beheert die namelijk zelf! En het is nog gratis ook. Je kunt je profiel perfect optimaliseren met een omschrijving, foto's, video's, promoties, producten, services en meer. Inclusief de juiste zoektermen, zodat jouw locatie gevonden wordt. Hoe je zo’n profiel optimaal inricht, leer je tijdens de training Local SEO.
8 december 2020
Op 8 december 2020 gaf SEO-expert Clarissa Filius het webinar: Waarom local SEO jouw #1 skill is voor 2021. Je kijkt 'm hier terug. Ze laat zien welke factoren essentieel zijn om met jouw bedrijf boven in de Google Maps-resultaten te komen.