Kevin is online marketeer in hart en nieren. Hij weet álles over sterke online marketingstrategieën. Facebook- en LinkedIn-advertising, SEO, SEA en Snapchat Ads: hij draait er z’n hand niet voor om. Bij marketingbureau Converseon zet hij z’n skills en kennis in om klanten verder te helpen. Hij is een enthousiaste trainer die z’n studenten het liefst zelf aan het werk zet. In zijn vrije tijd speelt Kevin graag een potje klaverjassen. Sinds november versterkt hij het trainersteam van Competence Factory. We stellen hem aan je voor.
Welke training ga je geven bij Competence Factory?
Wat voor opleiding en ervaring heb je?
Ik heb Communicatie gestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam. Daar is mijn liefde voor het marketingvak ontstaan. De opleiding was erg breed, maar heel boeiend. Ik heb er geleerd door een communicatiebril naar marketing te kijken. M’n kennis en kunde heb ik vooral op de werkvloer opgedaan. Ik begon m’n carrière met een stage bij MrWork, waar ik ben doorgegroeid tot teamlead en uiteindelijk verantwoordelijk was voor de complete online marketingstrategie. Na 5 jaar heb ik de overstap naar Converseon gemaakt. Als online marketeer werk ik niet alleen voor klanten, ik verbeter ook onze eigen dienstverlening.
Hoe ben je bij Competence Factory gekomen?
Via Converseon-collega’s Daan Boekhoorn en Arjen de Groot. Zij geven al langer trainingen bij Competence Factory.
Wat doe je in je vrije tijd?
’s Zomers zit ik graag op het terras. Daarnaast hou ik van spelletjes – klaverjassen is absoluut favoriet. Verder speel ik op z'n tijd (bas)gitaar, drums en keyboard.
Waar word je enthousiast van, wat drijft je?
Zolang je doet wat je leuk vindt, ben je nooit aan het werk. Ik ben enthousiast over m’n vak en krijg er energie van. Ik daag mezelf uit door me te blijven ontwikkelen en altijd verder te leren.
Wat vind je het allerleukste aan je werk?
Het vakgebied is ontzettend breed, er is voor ieder wat wils: advertenties ontwerpen, websites doormeten, data verzamelen om content te optimaliseren. Ik vind de technische kant van marketing het leukst. Websites taggen, systemen aan elkaar koppelen, advertenties optimaliseren door middel van scripts. Ik noem mezelf dan ook een technisch online marketeer.
Wat maak jouw trainingen zo goed en leuk?
Ik hou van interactie en betrek de cursisten zoveel mogelijk bij m’n verhaal. Ik zet ze graag zelf aan het werk, want je leert vooral door te doen. Omdat ik me altijd aanpas aan de groep, is geen enkele training hetzelfde.